برنامه‌ریزی درسی برای کنکور هنر

برنامه‌ریزی درسی برای کنکور هنر

کنکور هنر هم مثل تمامی رشته‌های درسی به یک برنامه‌ریزی درست و مناسب نیاز داره. برای رسیدن به موفقیت شما به یک برنامه‌ریزی درسی مناسب احتیاج دارین. هر کسی که موفق شده، پشتش یک برنامه‌ریزی قوی بوده که با تکیه به اون و عمل کردن بهش تونسته از وقتش بهترین استفاده رو ببره.

.حالا ما توی این مقاله می‌خوایم بهتون کمک کنیم که بدونین برای داشتن یک برنامه‌ریزی خوب و مناسب خودتون چه کارایی انجام بدین تا مسیر براتون راحت و هموار و لذتبخش بشه. پس باهامون همراه باشین.

عناوین مهمی که در این مقاله می‌خوانیم :

کنکور هنر هم مثل تمامی رشته‌های درسی به یک برنامه‌ریزی درست و مناسب نیاز داره. برای رسیدن به موفقیت شما به یک برنامه‌ریزی درسی برای کنکور هنر احتیاج دارین. هر کسی که موفق شده، پشتش یک برنامه‌ریزی قوی بوده که با تکیه به اون و عمل کردن بهش تونسته از وقتش بهترین استفاده رو ببره.

حالا ما توی این مقاله می‌خوایم بهتون کمک کنیم که بدونین برای داشتن یک برنامه‌ریزی خوب و مناسب خودتون چه کارهایی انجام بدین تا مسیر براتون راحت و هموار و لذتبخش بشه. پس باهامون همراه باشین.

بهترین برنامه‌ریزی درسی برای کنکور هنر

هر برنامه‌ خوبی یک ویژگی‌هایی داره. قراره اول براتون از ویژگی‌های یک برنامه‌ریزی درست برای کنکور هنر بگیم تا بدونین چطوری باید قدم به قدم به هدف و علاقه‌تون نزدیک بشین. گفتم هدف؟ پس بریم برای آشنایی با ویژگی‌های یک برنامه‌ریزی عالی و نتیجه دهنده.

هدف‌گذاری

هدف داشتن مهم‌ترین چیزه. تا وقتی هدفی نداری، اصلا نیازی نیست که برنامه‌ریزی کنی. برنامه‌ریزی کنی که چی بشه؟ کنکور هنر بدی و خلاص بشی؟ نه این راهش نیست. به خصوص برای رشته‌های هنری که نیاز به علاقه زیادی داره.

تا وقتی عاشق یک هنری نباشی نمی‌تونی توی مسیرش ادامه بدی و از یک جایی به بعد خودت خودت رو حذف می‌کنی. روی صحبتم با کسانیه که به هنر خیلی علاقه‌مند هستن. هدف داشته باشین. هدف همه چیزیه که لازم دارین تا به بهترین جایگاه برسین.

هدف‌گذاری

داشتن برنامه شخصی

برنامه شما باید کاملا شخصی و مختص به خودتون نوشته بشه. برنامه هیچکس روی شما جواب نمی‌ده و فقط وقتتون تلف می‌شه. پس از همین حالا که فهمیدی باید یک برنامه‌ریزی درسی مخصوص خودت داشته باشی، می‌تونی به تنهایی یا به کمک یک مشاور خوب برنامه شخصی خودت رو بنویسی.

برای این کار می‌تونی از مشاوره گروه آموزشی پرش کمک بگیری. برنامه شخصی برای کنکور هنر، براساس نیازها و زمان‌های خودتون نوشته می‌شه. با توجه به نقاط ضعف‌ها یا قوتی که دارین، میزان بازدهی در طول روز و اینجور موارد می‌تونین برنامه مخصوص خودتون رو بنویسین و اجرا کنین.

دریافت مشاوره تحصیلی رایگان + برنامه درسی

توی درس خوندن مشکل داری و به دنبال یک برنامه درسی حرفه‌ای شخصی‌سازی شده هستی؟ مشاورین ما، بهترین راهکار رو برای تو دارن!

فرصت رو از دست نده و برای دریافت یک جلسه مشاوره رایگان، شماره تماست رو وارد کن!
dvsvsvsvsvd 1_(2)_(2) 1

خوندن کتاب‌های درسی

مهمترین منبع هر آزمونی، کتاب‌های درسیه. برای کنکور هنر هم اول باید کتاب‌های درسی رو بخونین و روی مطالب مهم اون مسلط بشین. کتاب‌های درسی به شما می‌گن که چه درسی و چه مباحثی رو برای کنکور هنر باید بخونین.

پس هیچوقت از کتاب درسی غافل نشین و فکر نکنین تست زدن یا استفاده از کتاب‌های کمک درسی کافیه. خوندن همه این‌ها در کنار هم یک پکیج کامله تا بتونین نتیجه خوبی توی کنکور هنر بگیرین. خوندن کتاب درسی رو توی برنامه‌ریزی درسی‌تون حتما جای بدین.

خوندن کتاب‌های درسی

استفاده از کتاب‌های کمک آموزشی

خب، می‌رسیم به کتاب‌های کمک آموزشی. بعد از خوندن کتاب‌های درسی وقت کمک گرفتن از کتاب‌های کمک درسیه که کلی نکته دارن. کتاب‌هایی که درسنامه و پاسخنامه دارن جزو بهترین کتاب‌های کمک آموزشی به حساب میان که از دل همین درسنامه‌ها و پاسخنامه‌ها کلی نکته و مطلب کنکوری جدید می‌تونین یاد بگیرین. پس استفاده از کتاب کمک آموزشی رو هم توی برنامه‌ریزی درسی برای کنکور هنر حتما بنویسین.

تست زدن

حالا وقتش رسیده که حسابی تست بزنین و با روش‌های تست زنی هم آشنا بشین. اینجا باید از کتاب‌های تستی که نکات کنکوری دارن استفاده کنین. برای کنکور هنر هم به اندازه کنکورهای دیگه انواع کتاب‌های تستی و آزمون‌های آزمایشی وجود داره که می‌تونین برای تست زدن ازشون استفاده کنین. سوالات کنکور تستیه و می‌دونین که باید تو تست زدن حرفه‌ای بشین تا جزو رتبه برترها بشین.

تست زدن در کنکور

الویت‌بندی دروس

اگه خودتون رو بشناسین باید بدونین که روی چه درسی‌هایی تسلط بیشتر و روی چه درس‌هایی تسلط کمتری دارین تا طبق همین مورد مهم برای کنکور هنر برنامه‌ریزی کنین. با این کار یک الویت‌بندی درست کردین تا بدونین اول باید چه دروسی رو بخونین و بعد برید سراغ چه درس‌هایی.

استراحت و خواب کافی برای کنکور هنر

درسته کنکور دارین، اونم کنکور هنر که خیلی خیلی مهمه اما، استراحت همیشه لازمه. اگه بخوای صبح تا شب و بی وقفه درس بخونی دیگه انرژی برات نمی‌مونه که بخوای ادامه بدی و ممکنه نزدیکی‌های آزمون اصلی کنکور هنر دیگه توان ادامه دادن نداشته باشی و روز امتحان همه چی یادت بره.

پس یک برنامه درست داشته باش که به اندازه توانایی خودت بتونی درس بخونی و به اندازه کافی هم استراحت کنی. استراحت کردن یک انرژی دوباره‌ای بهت میده تا خستگیت در بره و دوباره شروع کنی.

شروع از تابستون برای کنکور هنر

تابستون می‌خوای استراحت کنی، بخوابی، بری سفر یا یک کم هم درس بخونی؟ اگه بتونی از تعطیلات تابستون هم برای درس خوندن استفاده مفیدی بکنی قطعا نتیجه کنکور شما تغییر می‌کنه. ولی به کلمه مفید که گفتم توجه کنین.

تابستون فصلیه که به راحتی حواستون پرت کارای مختلف می‌شه چون اکثر اطرافیانتون هم در حال تفریح کردنن. ولی شما برای گرفتن نتیجه خوب توی کنکور و موفقیت باید از تمام فرصت‌هاتون استفاده کنین و چی بهتر از تعطیلات تابستون. یک بچه زرنگ و دانش‌آموز درسخون از تابستون شروع می‌کنه. این از ما گفتن.

داشتن برنامه برای تعطیلات نوروز

اون از تعطیلات تابستون، اینم از تعطیلات نوروز. تعطیلات نوروز رو که از دست بدی قطعا از رقبات توی کنکور عقب میفتی. قبولی توی کنکور هنر و رشته‌های هنری کار ساده‌ای نیست این رو یادتون باشه.

توجه ویژه به آزمون عملی کنکور هنر

لازمه بدونین که بعضی از رشته‌های هنری تو کنکور، آزمون عملی دارن. یعنی علاوه بر آزمون تئوری که می‌دین، باید یک امتحان عملی هم بدی تا نتیجه نهایی قبولی براتون بیاد.

استفاده از ویدیوی آموزشی برای کنکور هنر

یکی از منابع معتبر و پرطرفدار این روزها برای کنکور هنر، استفاده از ویدیوهای آموزشیه که تاثیر زیادی هم روی یادگیری شما داره.

ویدیوی آموزشی برای کنکور هنر

انواع برنامه‌ریزی برای کنکور هنر

برنامه‌ریزی شیوه‌های مختلفی داره و هرکس می‌تونه با توجه به نیازها و توانایی‌های خودش یک برنامه‌ریزی مناسب و دلخواه رو انتخاب کنه وطبق اون پیش بره. در ادامه ما براتون سه نوع برنامه‌ریزی درسی برای کنکور هنر آوردیم که بهتون کمک زیادی می‌کنه تا درس بخونین.

برنامه‌ریزی حجمی کنکور هنر

برنامه‌ریزی حجمی یعنی بدون در نظر گرفتن زمان مشخصی، یک بخشی از یک درسی رو یا یک مبحثی رو انتخاب می‌کنیم و شروع می‌کنیم به خوندن. چیزی که توی این نوع برنامه‌ریزی مهمه، تموم کردن اون حجم از درسیه که انتخاب کردیم تا بخونیم. این روش رو برنامه‌ریزی حجمی میگن. برای کنکور هنر هم این روش می‌تونه جواب بده فقط باید با توجه به نیاز و توانایی‌های خودتون ببینین این روش مناسب شما هست یا نه.

برنامه‌ریزی زمانی کنکور هنر

توی روش برنامه‌ریزی زمانی، برای ما تعیین زمان مشخص مهمتره. یعنی یک بازه زمانی رو مشخص می‌کنیم و توی همون بازه باید یک بخشی از یک درس رو بخونیم. اگر تموم شد که عالیه. اگه نه باید رهاش کنیم و بریم سراغ درس بعدی توی بازه زمانی بعدی. این روش هم یکی دیگه از روش‌های برنامه‌ریزی برای کنکور هنره که می‌تونین ازش استفاده کنین.

برنامه‌ریزی زمانی کنکور هنر

برنامه‌ریزی حجمی-زمانی کنکور هنر

یکی از بهترین، تاکید می‌کنم، بهترین روش‌های برنامه‌ریزی درسی، برنامه‌ریزی تلفیقی یعنی برنامه‌ریزی حجمی-زمانیه. توی این برنامه‌ریزی ما هم حجم مطالب درسی رو انتخاب می‌کنیم و هم بازه زمانی که نیاز داره برای مطالعه. مثلا برای درس تاریخ هنر میایم یک درس رو توی دو ساعت و مفید می‌خونیم و تمومش می‌کنیم.

جمع‌بندی برنامه‌ریزی درسی برای کنکور هنر

برنامه‌ریزی درسی برای کنکور هنر یکی از نکات بسیار مهم دوران کنکوره و هر داوطلبی باید به برنامه‌ریزی توجه ویژه داشته باشه. لازمه که بدونیم یک برنامه‌ریزی خوب باید چه ویژگی‌هایی داشته باشه و انواع برنامه‌ریزی درسی چیه. ما توی این مقاله این موارد رو بهتون گفتیم تا توی مسیر پر پیچ و خم کنکور و این روزهای سخت کمکی بهتون کرده باشیم.

از برنامه‌ریزی حجمی-زمانی استفاده کنین تا روزتون مفیدتر بگذره. حتما به استراحتتون هم توجه داشته باشین و خودتون رو زیاد خسته نکنین.

تابستون یک زمان طلاییه برای درس خوندن. می‌تونین از روش‌هایی که گفتیم استفاده کنین. اما چون زمان کمتری دارین و تقریبا تابستون یک زمان سه ماهه‌ست سعی کنین دروسی که بیشتر مشکل دارین رو توی تابستون بخونین و کم‌کاری‌ها رو توی تابستون جبران کنین.

اول باید ببینین توی چه دروسی ضعف دارین و روی اون‌ها تمرکز کنین و از همین درس‌هایی شروع کنین که کمتر روی اون‌ها مسلط هستین. همین کار کم کم روند برنامه‌ریزی رو پیش می‌بره و تکلیفتون با خودتون و درس‌های سخت و آسون روشن میشه.

ارتباط با مشاورین ما

اگه تو درس خوندن مشکل داری و دنبال یه برنامه ریزی خوب برای درس خوندنی، مشاورین ما بهترین راهکار رو برای تو دارن

برای دریافت یک جلسه مشاوره رایگان، شماره همراه خودتون رو وارد کنید

بلاگ پرش

پست‌های مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کیفیت مطالب چگونه بود؟
5/5
0
برای دریافت مشاوره شماره تماس خودتون رو وارد کنید

تمامی حقوق این سایت متعلق به " گروه آموزشی پرش " میباشد