تخمین رتبه کنکور

تخمین رتبه کنکور

تخمین رتبه کنکور با استفاده از میانگین درصدهای داوطلبان آزمون سراسری در سال‌های گذشته و رتبه‌های بدست اومده توسط اون‌ها انجام میشه. در واقع میشه گفت با استفاده از کارنامه داوطلبان سال‌های گذشته شما می‌تونین تخمین رتبه رو به صورت حدودی انجام بدین.

البته اگه درگیر روزمرگی‌هاتون هستین و فرصت نمی‌کنین این مقاله رو به طور کامل بخونین، پادکست زیر رو گوش کنین و همراه رادیو پادکست پرش باشین❤🎧🔊

هر ساله بعد از اتمام کنکور سراسری، داوطلبان به دنبال تخمین رتبه خودشون برای پیش‌بینی قبولی در رشته و دانشگاه مد نظرشون هستن. اون‌ها می‌تونن از طریق درصدهای زده شده در هر یک از دروس اقدام به تخمین رتبه کنن.

با این حال باز هم این کار دقیق نیست. زیرا شما درصدهای خودتون رو دارین؛ اما رتبه‌بندی داوطلبان به تعداد کل شرکت‌کنندگان و میزان درصدها و تراز اون‌ها هم بستگی داره که اون دیگه دست شما نیست.

عناوین مهمی که در این مقاله می‌خوانیم :

چجوری رتبه کنکور خودمونو تخمین بزنیم؟

بعد از آزمون سراسری، یکی از دغدغه‌های داوطلبان تخمین رتبه کنکوره. با این روش اون‌ها می‌تونن به طور حدودی تشخیص بدن که در کدوم رشته و دانشگاه مورد پذیرش واقع میشن. البته در آزمون‎‌های آزمایشی با صدور کارنامه آزمون، این قسمت‌ها در کارنامه تماما مشخص هستن. اما با استفاده از حسابگرهای آنلاین یا نرم افزارهایی که برای این کار عرضه شدن میشه تراز و رتبه آزمون رو محاسبه کرد.

در هر حال محاسبه نمره و تراز کنکور ریاضی، کنکور تجربی و کنکور انسانی رو میشه به صورت تقریبی انجام داد.

تخمین رتبه کنکور با نرم افزار

با نرم‌ افزارهای تخمین رتبه کار حدس نمرات ما در آزمون‌های آزمایشی و سراسری راحت‌ میشه. برای کار با این برنامه کافیه تا ابتدا درصدهای خودتون رو حساب کنین و سپس اون‌ها رو توی برنامه وارد کنین. درصدها رو هم میشه زمانی که سازمان سنجش کلید پاسخ‎‌های آزمون رو منتشر کرد محاسبه کنین.

بعد از گذر از این مراحل نرم افزار به شما یک رتبه تخمینی میده. با این رتبه تخمینی می‎‌تونین بفهمین که اگه توی کنکور هم مشابه همین درصدها رو به دست بیارین، رتبه‌ای مشابه همین رتبه تخمینی کسب می‌کنین و همچنین این نرم افزارها به شما نشون میده که توی چه دانشگاه‌ها و رشته‌هایی می‌تونین پذیرش بشین.

با این حال بهتره بدونین تخمین رتبه آنلاین بر اساس رتبه‌هایی که داوطلبان سال‌های گذشته کسب کردن انجام میشه.

تخمین رتبه کنکور با نرم افزار

آیا تخمین رتبه کنکور دقیق عمل می‌کنه؟

نمی‌شه رتبه به دست اومده از طریق این گونه محاسبه‌ها رو دقیق دونست. زیرا هر ساله تغییرات زیادی در نتایج و درصدها وجود داره که موجب میشه این تخمین رتبه کاملا تقریبی باشه.

روش درست در تخمین رتبه کنکور کدومه؟

بهترین روش برای اینکه بتونین یک رتبه تقریبی اما نسبتا نزدیک به رتبه اصلی خودتون به دست بیارین اینه که چندین کارنامه کنکور از داوطلبان سال‌های گذشته رو بررسی کنین و درصدهای خودتون رو قیاس کنین تا بتونین به یک نسبت معقول برای محاسبه رتبه‌تون برسین.

روش درست در تخمین رتبه کنکور

تخمین رشته کنکور بعد از تخمین رتبه کنکور

بعد از اینکه رتبه قبولی خودتون رو با توجه به رتبه‌های سال‌های گذشته تخمین زدین لازمه به سراغ تخمین رشته برید. برای حدس رتبه نیز به هنگام پیدا کردن درصدهای مشابه خودتون در کارنامه‌های چند سال گذشته حتما چند درصد بالاتر و چند درصد پایین‌تر برای رسیدن به یک نمره قابل قبول و نزدیک به نمره اصلی‌تون رو نیز حتما باید بررسی کنین.

تعیین رشته پس از تخمین رتبه کنکور

جمع‌بندی درباره تخمین رشته کنکور

توی این مقاله به این سوال پرداخته شد که روش صحیح در تخمین رتبه چجوریه؟ در پاسخ باید گفت که فرآیند تخمین رتبه داوطلبان بعد از جمع‌آوری اطلاعات مربوط به کارنامه‌های نفرات پذیرفته شده در سال‌های قبل انجام میشه. برای تخمین رتبه کنکور، داوطلبان اقدام به تعیین بازه قبولی در رشته‌های مختلف و تعیین بازه درصدهای مختلف در رتبه‌های مختلف می‌کنن.

یعنی داوطلبان ابتدا باید چندین کارنامه رو که دارای درصدهای مشابه با درصدهای خودشونه رو پیدا کنن و سپس حداقل 5 درصد و حداکثر 10 درصد رو به عنوان ضریب اطمینان در نظر بگیرن. با این روش داوطلبان می‌تونن حد پایین و حد بالای رتبه خودشون رو پیش‌بینی کنن و حدس بزنن که رتبه‌شون در کجای این بازه قرار گرفته.

البته همونطور که تخمین رشته کنکور داریم، اعتراض به نتایج کنکور هم داریم و داوطلبان می‌تونن به نتایج دریافتی خودشون اعتراض کنن تا پاسخنامه‌شون یک بار دیگه تصحیح بشه.

پیش‌بینی رتبه بر اساس درصدها و رتبه‌هایی که در سال‌های گذشته بدست اومده رو تخمین رتبه میگن.

داوطلبان با استفاده از کارنامه‌های منتشر شده قبولی‌های کنکور در سال‌های قبل می‌تونن اقدام به تخمین رتبه کنن.

تخمین رتبه یک ابزار برای پیش‌بینی تقریبی رتبه شماست که فقط حدود رتبه شما رو می‌تونه نشون بده و نه به صورت دقیق.

ارتباط با مشاورین ما

اگه تو درس خوندن مشکل داری و دنبال یه برنامه ریزی خوب برای درس خوندنی، مشاورین ما بهترین راهکار رو برای تو دارن

برای دریافت یک جلسه مشاوره رایگان، شماره همراه خودتون رو وارد کنید

بلاگ پرش

پست‌های مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کیفیت مطالب چگونه بود؟
5/5
0
برای دریافت مشاوره شماره تماس خودتون رو وارد کنید

تمامی حقوق این سایت متعلق به " گروه آموزشی پرش " میباشد