شغل‌های پردرآمد برای دانش‌آموزان

شغل‌های پردرآمد برای دانش‌آموزان

امروزه شغل‌های پردرآمد برای دانش‌آموزان وجود داره که می‌تونن در کنار درس خوندن به انجام اون‌ها مشغول باشن تا در کنار درس خوندن بتونن یک درآمدی هم برای خودشون بدست بیارن.

البته باید بگیم منظورمون از پردرآمد این نیست که ماهی ۴۰ میلیون درآمد داشته باشین. همین که بتونین کنار درس خوندن بخشی از خرج‌های خودتون رو در بیارین برد کردین.

شغل‌های مخصوص دانش‌آموزان می‌تونه از جمله کارهای اینترنتی، کار در کنار خانواده و شاگردی باشه. اگه شما هم دانش‌آموزی هستین که دوست دارین کنار درس خوندن با راه‌های درآمدزایی آشنا بشین، تا آخر این مقاله از پرش همراه ما بمونین.

انیشتین میگه کسی که ریسک نکنه نمی‌تونه چیز جدیدی خلق کنه. اگه شما هم قصد دارین که زندگی‌تون ساده و کسل‌کننده نگذره و صبح تا شب پای کتاب و درس نباشین می‌تونین توی اینترنت درباره شغل‌های پردرآمد برای دانش‌آموزان مطالعه کنین.

ولی هر شغلی مناسب دانش‌آموزان نیست و هدف اصلی اون‌ها باید درس خوندن و رسیدن به موفقیت‌های تحصیلی باشه. ولی توی تابستون یا تعطیلات یا کنار درس خوندن بد نیست که آدم از حرفه‌ای که بلده کسب درآمد کنه.

عناوین مهمی که در این مقاله می‌خوانیم :

معرفی شغل‌های مناسب دانش‌آموزان

قبل از معرفی شغل‌های پردرآمد برای دانش‌آموزان باید به این سوال جواب بدیم که چه کاری مخصوص قشر محصله؟ می‌دونیم که هدف اصلی دانش‌آموزان در زندگی باید درس خوندن باشه. همچنین با وجود سن کم و تجربه پایین امکان این که توی این راه با مشکلاتی رو‌به‌رو بشین خیلی زیاده. پس حتما قبل از انتخاب شغل تحقیق کنین ببینین چه شغل‌هایی مخصوص دانش‌آموزانه؟

برای مثال کار در کارگاه تراشکاری یا خرید و فروش ارز و طلا به هیچ عنوان شغل‌های مخصوص دانش‌آموزان نیستن.

در ادامه شغل‌های پردرآمد برای دانش‌آموزان رو معرفی می‌کنیم، ولی قبل از اون باید ببینیم برای رسیدن به درآمد چه ویژگی‌های باید داشت.

ویژگی‌های لازم برای رسیدن به درآمد

شغل‌های زیادی وجود دارن که دانش‌آموزان می‌تونن کنار درس خوندن به انجام اون‌ها مشغول باشن، ولی اگه ویژگی‌های لازم رو نداشته باشین تلاش‌هاتون شما رو به نتیجه دلخواهتون نمی‌رسونه.

ویژگی‌های لازم برای رسیدن به درآمد

افراد معروف و موفق هم اکثرا این ویژگی‌ها رو داشتن. ولی یادتون باشه که اون‌ها شرایط‌شون هم فراهم بوده! پس این نکته رو در نظر بگیرین که شرایط اقتصادی و طبقه اجتماعی ممکنه عامل مهم‌تری نسبت به ویژگی‌های فردی باشه. اما این نکته نباید شما رو از تلاش کردن منصرف کنه، چون انسان‌ها قدرت تغییر زندگی‌شون رو دارن.

بهتره قبل از هر کاری، از یه مشاور کاربلد کمک بگیرین تا بتونین توانایی‌ها و استعداد‌های خودتون رو بهتر بشناسین؛ شناخت ویژگی‌ها و استعداد‌ها شما، یکی از ویژگی‌های یک مشاور تحصیلی خوب است.

خلاقیت عامل موفقیت

اولین ویژگی‌ای که شما باید برای رسیدن به درآمد به عنوان دانش‌آموز داشته باشین، خلاقیته. فرقی نداره بخواین چه کاری انجام بدین، مهم اینه کاری کنین که مثلش نبوده یا حداقل کم بوده.

خلاقیت باعث میشه که مشتری‌های بیشتری سمت شما بیان. برای خلاقیت داشتن، باید چشم بینا و ذهن کاوشگری داشته باشین. باید دنبال نیاز آدم‌ها باشین و مواردی که تا به حال به چشمتون نخورده رو ارائه بدین.

برای مثال توی شهر یا محله شما زیورآلات‌فروشی‌های زیادی وجود داره ولی هیچکدوم سنگ کار نکردن، شما می‌تونین با ترکیب سنگ و بدلیجات، دستبندها و گردنبندهای زیبایی درست کنین و اون‌ها رو به فروش برسونین.

دریافت مشاوره تحصیلی رایگان + برنامه درسی

توی درس خوندن مشکل داری و به دنبال یک برنامه درسی حرفه‌ای شخصی‌سازی شده هستی؟ مشاورین ما، بهترین راهکار رو برای تو دارن!

فرصت رو از دست نده و برای دریافت یک جلسه مشاوره رایگان، شماره تماست رو وارد کن!
dvsvsvsvsvd 1_(2)_(2) 1

حرفه‌ای باشین

قبل از هرچیزی باید حرفه‌ای باشین. یعنی چی؟ یعنی اول از همه یک حرفه یاد بگیرین. حالا این حرفه می‌تونه آشپزی باشه یا برنامه‌نویسی یا هرچیزی. فقط کافیه یک چیزی برای ارائه داشته باشین.

اما حرفه‌ای بودن فقط به معنی بلد بودن یک فن یا هنر نیست. شما باید رفتارتون هم مثل حرفه‌ای‌ها باشه. متعهد به کارتون باشین و سعی کنین به وظایفی که دارین به خوبی عمل کنین. مسئولیت‌پذیری از ویژگی‌های بارز افراد حرفه‌ایه.

شهامت داشته باشین

شغل‌های پردرآمد برای دانش‌آموزان بدون داشتن شهامت به وجود نمیاد. چون تا وقتی که دست به ریسک کردن نزنین نمی‌تونین راه‌های جدید رو برای رسیدن به درآمد پیدا کنین.

یادتون باشه همیشه اولین تلاش‌های شما با شکست رو‌به‌رو میشه. بی‌شمار آدم موفق توی دنیا بوده که اگه سرگذشتشون رو بخونین متوجه میشین تا مدت‌ها نتونستن چیزی بفروشن یا کسی نبوده که از طرحشون حمایت کنه.

شهامت، یعنی امتحان راه‌های جدید، یعنی گوش نکردن به حرف‌های مأیوس کننده، یعنی بلند شدن بعد از هر بار زمین خوردن.

حسابگر باشین تا ورشکست نشین

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که دانش‌آموزان برای رسیدن به درآمد بالا، چه در دوران تحصیل و چه در دوران بزرگسالی، باید داشته باشن اینه که حواسشون به حساب کتاب‌هاشون باشه.

حسابگر باشین تا ورشکست نشین

یادتون نره حساب حسابه، کاکا برادر. پس تعارف‌های الکی رو کنار بذارین و به کسی تخفیف الکی ندین.

در ضمن ولخرجی رو هم باید کنار بذارین. شما باید برای ریال به ریالی که خرج می‌کنین برنامه‌ریزی داشته باشین. شنیدین حتما که قطره قطره جمع گردد، یهویی سیل شود؟😂 پولدار شدن هم همینطوریه، باید آروم آروم و کم کم جمع کنین.

مشتاق یادگیری باشین

برای اینکه خلاقیتتون رو افزایش بدین، شهامتتون رو بالا ببرین و حساب کتابتون رو بهتر کنین؛ باید مشتاق یادگیری باشین.

کسی که ویژگی‌هایی که تا الان گفتیم رو نداشته باشه توی یک نقطه می‌مونه و هیچوقت پیشرفت نمیکنه. ولی اگه می‌خواین راه بی‌افتین و توی یک نقطه ثابت نمونین باید سرتون درد بکنه برای یادگیری.

تکنولوژی‌های جدید رو بشناسین، با مد روز آشنا بشین و مهم‌تر از همه مطالعه کنین.

مطالعه کردن یکی از مهم‌ترین کارهایی است که باید برای رسیدن به درآمد انجام بدین. مطالعه کتاب‌هایی در رابطه با درآمدزایی، مدیریت، هوش مالی و … به شما کمک میکنه که تصمیمات بهتری بگیرین.

شغل‌های اینترنتی مخصوص دانش‌آموزان

مناسب‌ترین بستری که توی اون‌ها میشه شغل‌های پردرآمد برای دانش‌آموزان پیدا کرد، اینترنت و فضای مجازیه. با گسترش تکنولوژی و وسیع‌تر شدن دنیای اینترنت شغل‌های اینترنتی هم گسترش پیدا کرده.

امروزه خیلی از افراد نیازهای خودشون رو از طریق اینترنت برطرف می‌کنن. خیلی‌ها لباس‌ها و اکسسوری‌های تزئینی رو از اینترنت خریداری می‌کنن و خیلی‌های دیگه هم برای یادگیری حرفه‌های جدید، سراغ تماشای ویدیوها یا مطالعه مقاله‌های آموزشی میرن. پس شما هم می‌تونین از این فرصت استفاده کنین و توی بستر اینترنت کسب و کار خودتون رو راه بندازین.

بیاین با هم یک سری از این شغل‌های اینترنتی مخصوص دانش‌آموزان رو بررسی کنیم.

آنلاین شاپ (فروشگاه اینترنتی)

اولین شغل پردرآمد برای دانش‌آموزان ساخت یک فروشگاه اینترنتیه. محصولات و خدمات زیادی رو میشه از طریق آنلاین به فروش رسوند. از اونجایی هم که اعتمادها نسبت به این فروشگاه‌های اینترنتی به نسبت قبل بیشتر شده و خیلی از مردم ترجیح میدن که به این صورت خرید کنن، رونق فروشگاه‌های اینترنتی هم بیشتر شده.

آنلاین شاپ (فروشگاه اینترنتی)

اما همونطور که گفتیم شما باید یک سری ویژگی‌هایی برای رسیدن به موفقیت داشته باشین. خلاقیت، شهامت و حسابگری رو فراموش نکنین و سعی کنین همواره در حال مطالعه و یادگیری بیشتر باشین.

طراحی سایت (وردپرسی)

طراحی سایت با وردپرس یک کار بسیار راحته که هر دانش‌آموزی می‌تونه اون رو انجام بده. فقط باید کمی تجربه کسب کنین و نمونه کار داشته باشین.

شما می‌تونین خیلی راحت توی اینترنت طراحی سایت رو یاد بگیرین. حالا این یادگیری می‌تونه با هزینه (شرکت توی کلاس‌های آموزشی) یا بدون هزینه (برادر یوتیوب) باشه. انتخاب با خود شماست که ببینین به چه صورتی راحت‌تر می‌تونین این کار رو یاد بگیرین.

طراحی سایت یک کار آینده‌داره. یعنی ممکنه خیلی از دانش‌آموزها کنار درس خوندن این کار رو انجام بدن و بعدا توی دوران دانشجویی یا قبل از پیدا کردن شغل موردعلاقه‌شون، به این کار مشغول باشن.

تولید محتوا (متنی، صوتی و ویدیویی)

تولید محتوا یکی از کارهای اینترنتیه که می‌تونه یکی از شغل‌های مناسب برای دانش‌آموزان باشه. تولید محتوا مدل‌های مختلفی داره. شما زمانی که یک محتوا رو توی اینترنت بارگزاری کنین، یک محتوا تولید کردین.

این محتوا می‌تونه به صورت ویدیویی، متنی یا حتی صوتی باشه.

برای آشنایی بهتر شما هر کدوم رو جداگونه توضیح دادیم.

ولاگ؛ تولید محتوا ویدیویی

ولاگ یا تولید محتوای ویدیویی به یکی از پردرآمدترین شغل‌های این روزهای دنیا تبدیل شده. فرقی نداره از فلات ایران باشین یا تبت یا توی لوکزامبورگ زندگی می‌کنین، می‌تونین با یک گوشی خیلی راحت از خودتون و کارهای روزمره‌تون ویدیو بگیرین.

ولاگ‌ها اغلب از کارهای روزمره یا تفریحات تشکیل میشن. برای مثال شما می‌تونین از پیک‌نیک با خانواده، رستوران یا کافه رفتن با دوستان و حتی پیاده‌روی تنهایی توی سطح شهر ویدیو تهیه کنین و اون رو توی بستر اینترنت، مثل آپارات و یوتیوب منتشر کنین.

ولاگ؛ تولید محتوا ویدیویی

کسانی که آشپزی بلدن می‌تونن از آشپزی کردن خودشون ویدیو بسازن و کسانی که عاشق مسافرتن می‌تونن از لحظاتی که توی سفر گذروندن ویدیو بگیرن و اون‌ها رو منتشر کنن.

ویدیو‌های آنباکیسنگ هم یک مدل دیگه از ولاگ‌ها هستن. حتی شرکت دیجی‌کالا برای ویدیوهای آنباکیسنگ هم جایزه در نظر گرفته.

 تولید محتوا متنی

اگه فکر می‌کنین قلم خوبی دارین، خلاقیتتون توی نوشتن زیاده و از این کار خسته نمی‌شین، می‌تونین تولید محتوا متنی رو امتحان کنین.

این کار رو می‌تونین ابتدا به عنوان کارآموز امتحان کنین و بعدا به کارشناس ارتقا پیدا کنین. ولی اگه دوست ندارین که خیلی حرفه‌ای کار کنین و به اون صرفا به چشم یک شغل پاره‌وقت نگاه کنین می‌تونین به صورت کلمه‌ای کار کنین و حقوق ثابت دریافت نکنین. یعنی به ازای هر کلمه پول دریافت کنین. مثلا کلمه‌ای ۵۰ تا ۸۰ تک تومن.

تولید محتوا متنی رو می‌تونین برای شرکت‌های دیگه یا برای خودتون انجام بدین. البته تولید محتوای شخصی شاید دستاورد زیادی برای شما نداشته باشه اما باعث کسب تجربه میشه.

شرکت‌های زیادی هستن که می‌تونین توی اون‌ها به صورت پاره‌وقت و کارآموز کار کنین. ولی اگه مشکل تردد دارین و خیلی نمی‌تونین از خونه بیرون برین، امکان دورکاری هم برای شما وجود داره.

ابزار لازم برای انجام این کار هم یک لپ تاپ یا کامپیوتره.

تولید محتوا برای اینستاگرام

یکی از شغل‌های پردرآمد برای دانش‌آموزان تولید محتوا در اینستاگرامه. برای انجام این کار هم فقط یک گوشی موبایل و مقدار زیادی خلاقیت نیاز دارین. تولید محتوا در اینستاگرام یا ادمین پیج شدن، در کنار ساده بودن زحمت‌های زیادی هم داره. چون باید همیشه حواستون به ترندهای روز باشه و این کار ممکنه تمرکز شما رو برای درس خوندن کمتر کنه.

تولید محتوا برای اینستاگرام

ولی این کار یک شغل پردرآمد برای دانش‌آموزانه که اتفاقا تقاضاهای زیادی هم داره. شما می‌تونین خودتون یک پیج راه‌اندازی کنین و توی اون تولید محتوای مورد علاقه‌تون رو انجام بدین یا اینکه ادمین یک پیج بشین و حقوق دریافت کنین.

البته توی راه اول زمان رسیدن به درآمد کمی طول می‌کشه. چون شما ابتدا باید دنبال‌کننده‌های زیادی پیدا کنین و سپس با انجام تبلیغات پول به دست بیارین.

تولید محتوا صوتی

برای انجام این کار شما نیاز به یک سری وسایل دارین که تهیه کردن اون‌ها ممکنه کمی هزینه‌بر باشه.

میکروفون، پایه دوربین، هدفون و وسایل دیگه از جمله مواردیه که باید اون‌ها رو تهیه کنین.

اما اگه این وسایل رو تهیه کنین یا از قبل داشته باشین می‌تونین تولید محتوا صوتی انجام بدین. حالا تولید محتوا صوتی چیه؟ پادکست، کتاب‌ها و نمایش‌های صوتی از جمله محتواهای صوتی به شمار میاد.

تولید محتوا صوتی رو نمیشه شغل دانش‌آموزی در نظر گرفت ولی اگه توی این حرفه تجربه کاری لازم رو به دست بیارین در آینده براتون به یکی از شغل‌های پردرآمد برای دانش‌آموزان بدل میشه.

سئو (بهینه‌سازی موتور جست‌وجو)

سئو سایت هم یکی از شغل‌های پردرآمد برای دانش‌آموزان به حساب میاد. البته برای این کار هم باید از قبل آموزش دیده باشین. در نظر داشته باشین که برای انجام سئو باید صبر و حوصله زیادی داشته باشین و مدام در حال یادگیری بیشتر باشین.

حالا که تنور اینترنت داغه و هر کسب‌و‌کاری سعی می‌کنه یک پایگاه هم توی بستر اینترنت ایجاد کنه، شما دانش‌آموزان هم می‌تونین از این فرصت استفاده کنین و حرفه‌های اینترنتی رو یاد بگیرین.

مثل طراحی سایت و برنامه‌نویسی، سئو سایت هم یک کاریه که شما می‌تونین برای بقیه زندگی‌تون هم روی اون حساب کنین.

پشتیبانی سایت

یکی دیگه از شغل‌های پردرآمد برای دانش‌آموزان که اینترنتیه و می‌تونین توی خونه اون رو انجام بدین، پشتیبانی سایته.

پشتیبانی سایت

برای اینکه بتونین توی این شغل موفق بشین باید از قبل آموزش‌های لازم رو دیده باشین و تسلط کافی روی مباحثی مثل افزونه‌های گوگل، امنیت سایت و سئو داشته باشین.

کار پشتیبانی سایت رو هم از توی خانه به صورت دورکاری و هم به صورت استخدامی می‌تونین انجام بدین. دانش‌آموزانی که دنبال این شغل هستن باید بدونن که داشتن دقت کافی و جمع بودن حواس از لازمه‌های اصلی این کاره.

نمایندگی پنل پیامکی

یکی از روش‌های تبلیغاتی که امروزه نمونه‌های جدید و خلاقانه‌ای از اون رو می‌بینیم، تبلیغات پیامکیه. خیلی از شرکت‌های معتبر با خرید یک پنل پیامکی می‌تونن برای تعداد زیادی از افراد یک پیام تبلیغاتی ارسال کنن.

شما دانش‌آموزان هم می‌تونین با در اختیار داشتن یکی از این پنل‌های پیامکی و پیدا کردن مشتریان و افزایش جامعه آماری از طریق فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی یک شغل دانش‌آموزی داشته باشین.

کار شما به این صورته که باید دنبال مشتریان بیشتر باشین و شماره تلفن اون‌ها رو گیر بیارین تا براشون پیامک ارسال کنین. بهتره که لو ندین که شماره رو برای چی می‌خواین ؛))

حواستون هم باشه که شرکتی که انتخاب می‌کنین حتما مجوز داشته باشه و از جمله شرکت‌های معتبر باشه.

تجارت دامنه

تجارت دامنه یکی دیگه از شغل‌های پردرآمد برای دانش‌آموزانه که اون‌ها می‌تونن توی وقت‌های آزادشون این کار رو انجام بدن.

برای این کار نیازی به زمان و دانش زیادی ندارین و می‌تونین در کنار درس خوندن هم اون رو انجام بدین. برای اینجام این کار باید توی سایت‌هایی که دامنه‌ها رو حراج می‌کنن جستوجو کنین و دامنه‌ها رو با قیمت پایین خریداری کنین و بعد اون‌ها رو با قیمتی بالاتر بفروشین.

آموزش آنلاین

اگه حرفه‌ای بلدین و به آموزش دادن علاقه دارین، بهترین کار برای شما آموزش آنلاینه. برای مثال آموزش زبان یا آشپزی. شما حتی می‌تونین تولید محتوا رو با آموزش آنلاین ترکیب کنین و ویدیو‌های خلاقانه‌ای توی یوتیوب یا اینستاگرام منتشر کنین.

آموزش آنلاین

یک سری از آموزشگاه‌ها هم هستن که به کلاس‌های آنلاین برگزار می‌کنن. شما می‌تونین با استخدام شدن توی اون آموزشگاه‌ها به صورت پاره‌وقت و آنلاین به تدریس بپردازین.

اگه توی یک درسی مثل ریاضی خوب هستین می‌تونین برای سال پایینی‌ها کلاس برگزار کنین یا اینکه دوره‌های آموزشی خودتون رو ضبط و بعدا به فروش برسونین.

شغل‌های حضوری برای دانش‌آموزان

اگه علاقه‌ای به کار توی بستر اینترنت نداشتین یا اینکه فرصتش برای شما پیش نیومد می‌تونین توی کارهای حضوری شانس‌تون رو امتحان کنین. البته ممکنه این کارها انرژی و وقت بیشتری از شما بگیرن و به همین دلیل توی درس خوندنتون اخلال ایجاد کنن.

پخش تراکت و روزنامه

شغل‌هایی که می‌تونین به صورت حضوری اون‌ها رو انجام بدین شامل موارد زیر میشه:

  • فروشندگی؛
  • کار در کنار خانواده؛
  • پیک؛
  • پخش تراکت و روزنامه؛
  • تدریس؛

شغل‌های نامناسب برای دانش‌آموزان

بد نیست شما رو با چندتا از شغل‌هایی که اصلا برای دانش‌آموزان مناسب نیست آشنا کنیم. چون خیلی از دانش‌آموزان با یک سری کارها آشنا میشن ولی به خاطر تجربه کم و اطلاعات ناکافی دچار ضرر و زیان‌های زیادی میشن.

این شغل‌ها از جمله موارد زیرن:

  • ترید: نمی‌دونم معادل فارسی برای این کلمه پیدا شده یا نه. اما معنی لغوی اون یعنی تجارت. خیلی از دانش‌آموزان با کمی اطلاعات وارد این کار میشن بدون اینکه بدونن چه مشکلاتی برای اون‌ها ممکنه پیش بیاد. از ضرر و زیان مادی ممکنه به مشکلات روحی و ذهنی زیادی هم دچار بشن.
  • بورس: گرگ‌های وال استریت عزیز توجه کنین، خیلی از گنده‌های بورس هم بعضی وقت‌ها ضررهای زیادی رو متحمل میشن. نگین فلانی ۲۰ هزار توی بورس سود کرد پس منم می‌تونم. این کار هم مثل ترید نیاز به وقت، دانش و حوصله کافی داره.
  • خرید و فروش ارز و طلا: کلا سمت کارهایی که سرمایه زیادی لازم داره نرین. این کارها ریسک بالایی دارن و به درد دانش‌آموزان نمی‌خوره.
  • نتورک مارکتینگ: نمی‌دونم هنوز هستن این دوستان نتورک مارکتر یا خیر ولی اگه بودن و به پستتون خوردن اصلا سمتشون نرین. تجربه ثابت کرده این کار نه تنها پولدارتون نمیکنه بلکه اگه پس‌اندازی هم داشته باشین رو به باد میده.

جمع‌بندی درباره شغل‌های پردرآمد برای دانش‌آموزان

یادگیری یک حرفه و داشتن شغل پاره‌وقت هیچ عیبی نداره که هیچ، خوبی‌های زیادی هم داره. باعث میشه از دوران نوجوانی قدر پول رو بدونین، با بازار کار آشنا بشین، متعهد و مسئولیت‌پذیر بشین و مثل یک حرفه‌ای رفتار کنین.

البته این در صورتیه که هیچ لطمه‌ای به درس خوندن شما وارد نشه. ما توی این مقاله شغل‌های پردرآمد برای دانش‌آموزان رو معرفی کردیم تا کسانی که قصد دارن کنار درس خوندن درآمدی هم کسب کنن بتونن به راحتی شغل مورد نظر خودشون رو پیدا کنن.

شغل‌ دانش‌آموزی باید طوری باشه که نیاز به خرج زمان و هزینه زیاد نباشه و بشه کنار درس خوندن به اون‌ها مشغول بود.

شغل‌های مثل برنامه‌نویسی، سئو و تولید محتوا و همچنین آنلاین شاپ از جمله شغل‌های پردرآمد برای دانش‌آموزان به حساب میاد.

نه لزوما ولی از اونجایی که کارهای اینترنتی رو توی خانه هم میشه انجام داد بهتره که سراغ این شغل‌ها باشین.

ارتباط با مشاورین ما

اگه تو درس خوندن مشکل داری و دنبال یه برنامه ریزی خوب برای درس خوندنی، مشاورین ما بهترین راهکار رو برای تو دارن

برای دریافت یک جلسه مشاوره رایگان، شماره همراه خودتون رو وارد کنید

بلاگ پرش

پست‌های مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کیفیت مطالب چگونه بود؟
5/5
0
برای دریافت مشاوره شماره تماس خودتون رو وارد کنید

تمامی حقوق این سایت متعلق به " گروه آموزشی پرش " میباشد