همراه داشتن گوشی در مدرسه

همراه داشتن گوشی در مدرسه

گوشی همراه یکی از مهم‌ترین و پرکاربردترین وسایل الکترونیکی در دنیای امروزه. این وسیله باعث شده که ارتباطات بین افراد راحت‌تر و سریع‌تر بشه و همچنین امکان دسترسی به اطلاعات و خدمات مختلف رو فراهم کرده. اما همراه داشتن گوشی در مدرسه یک موضوع بحث‌برانگیزه که نظرات مختلفی در موردش وجود داره.

برخی از افراد معتقدند که گوشی در مدرسه مزایای زیادی داره و برخی دیگر می‌گن که گوشی در مدرسه مضراتش بیشتره. در این مقاله قصد داریم که به بررسی این دو دیدگاه بپردازیم و نتیجه‌گیری کنیم که آیا گوشی در مدرسه باید مجاز باشه یا نه.

همراه داشتن گوشی در مدرسه باعث میشه که شما به منابع آموزشی متنوع و جذاب دسترسی پیدا کنین. این منابع به شما کمک می‌کنن که مطالب درسی رو بهتر یاد بگیرین و توانایی‌هاتون رو افزایش بدین.

عناوین مهمی که در این مقاله می‌خوانیم :

مزایای همراه داشتن گوشی در مدرسه

همونطور که گفتیم همراه داشتن گوشی در مدرسه مزایا و معایب زیادی داره که در این بخش ما به مزایای این موضوع می‌پردازیم:

امکان ارتباط با خانواده و دوستان

یکی از مزایای همراه داشتن گوشی در مدرسه اینه که شما می‌تونین با خانواده و دوستان‌تون در ارتباط باشین. این امر می‌تونه در مواقع اضطراری یا خاص خیلی مفید باشه.

مثلا، اگه دانش‌آموزی نیاز به کمک یا راهنمایی داشته باشه، می‌تونه با گوشیش به پدر و مادرش یا معلمش زنگ بزنه یا پیام بده. یا اگه دانش‌آموزی بخواد با دوستش یه کار گروهی رو انجام بده، می‌تونه با گوشیش با اون هماهنگ کنه.

دسترسی به منابع آموزشی

همراه داشتن گوشی در مدرسه باعث میشه که شما به منابع آموزشی متنوع و جذاب دسترسی پیدا کنین. این منابع می‌تونن شامل کتاب‌ها، مقالات، ویدیوها، نرم‌افزارها، بازی‌ها و غیره باشن که می‌تونن به شما کمک کنن که مطالب درسی رو بهتر یاد بگیرین و توانایی‌هاتون رو افزایش بدین.

 

گوشی و دسترسی به منابع آموزشی

مثلا، اگه دانش‌آموزی بخواد یه مبحث ریاضی رو مرور کنه، می‌تونه با گوشیش یه ویدیوی آموزشی رو ببینه یا یه بازی ریاضی رو انجام بده.

یا اگه دانش‌آموزی بخواد یه زبان خارجی رو یاد بگیره، می‌تونه با گوشیش یه نرم‌افزار زبان‌آموزی رو استفاده کنه یا با یه نفر از کشورهای دیگه چت کنه.

توسعه مهارت‌های فناوری

یکی دیگه از مزایای همراه داشتن گوشی در مدرسه اینه که می‌تونین مهارت‌های فناوری لازم برای زندگی در قرن 21 رو توسعه بدین.

این مهارت‌ها شامل استفاده از اینترنت، نرم‌افزارها، رسانه‌های اجتماعی و غیره هستن که برای موفقیت در دنیای کار و تحصیل خیلی مهمن.

برای مثال، اگه دانش‌آموزی بخواد یه پروژه یا تحقیق رو انجام بده، می‌تونه با گوشیش از اینترنت برای جستجوی اطلاعات، نرم‌افزارهای اداری برای نوشتن و ویرایش متن و رسانه‌های اجتماعی برای اشتراک‌گذاری و دریافت بازخورد استفاده کنه.

دریافت مشاوره تحصیلی رایگان + برنامه درسی

توی درس خوندن مشکل داری و به دنبال یک برنامه درسی حرفه‌ای شخصی‌سازی شده هستی؟ مشاورین ما، بهترین راهکار رو برای تو دارن!

فرصت رو از دست نده و برای دریافت یک جلسه مشاوره رایگان، شماره تماست رو وارد کن!
dvsvsvsvsvd 1_(2)_(2) 1

معایب همراه داشتن گوشی در مدرسه

از معایبی که میشه همراه داشتن گوشی در مدرسه داره، میشه به افزایش استرس و اضطراب دانش‌آموزان اشاره کرد.

این امر می‌تونه در اثر فشارهای ناشی از رسانه‌های اجتماعی یا مقایسه خودتون با دیگران یا ترس از از دست دادن گوشی یا دزدیده شدن اطلاعاتش اتفاق بیفته.

معایب همراه داشتن گوشی در مدرسه

برای مثال، اگه دانش‌آموزی با گوشیش عکس یا ویدیو یا نظرات خودش رو توی رسانه‌های اجتماعی به اشتراک بذاره، ممکنه نگران باشه که چه بازخوردی از طرف دیگران دریافت کنه یا چه تاثیری روی اعتماد به نفسش داشته باشه.

یا اگه دانش‌آموزی با گوشیش عکس یا ویدیو یا اطلاعات شخصی خودش رو ذخیره کنه، ممکنه ترس داشته باشه که گوشیش خراب یا گم یا دزدیده بشه یا اطلاعاتش به دست افراد ناشناس بیفته.

ما در ادامه مضرات همراه داشتن گوشی در مدرسه رو کامل براتون توضیح میدیم.

کاهش فعالیت بدنی

همراه داشتن گوشی در مدرسه می‌تونه باعث کاهش فعالیت بدنی و سلامتی شما بشه. این امر می‌تونه در اثر استفاده زیاد از گوشی در زمان‌هایی که می‌تونین ورزش، بازی یا استراحت کنین اتفاق بیفته.

برای مثال، اگه دانش‌آموزی با گوشیش در زمان تفریح، ورزش یا ناهار خوردن کارکنه، ممکنه کمتر حرکت کنه یا کمتر غذا بخوره.

این موارد می‌تونن منجر به افزایش وزن، کاهش انرژی، کاهش سیستم ایمنی یا کاهش عملکرد مغزی بشن.

خراب شدن روابط دوستانه

ایجاد فاصله اجتماعی و روابط ناسالم از مضرات همراه داشتن گوشی در مدرسه‌ست. این امر زمانی اتفاق میفته که شما کار کردن واستفاده از گوشی رو به افراد و حضور در لحظه حال، ترجیح بدین.

برای مثال، اگه دانش‌آموزی زمانی که با همکلاسی‌هاش یا معلمش حرف می‌زنه یا کار گروهی می‌کنه، با گوشیش کار کنه ممکنه احساس بی‌احترامی یا بی‌توجهی رو به دیگران بده.

کاهش خلاقیت با همراه داشتن گوشی

از مضرات همراه داشتن گوشی در مدرسه اینه که خلاقیت شما تا میزان خیلی زیادی کاهش پیدا میکنه.

این اتفاق زمانی میفته که خیلی به گوشی‌تون وابسته می‌شین و برای حل کوچک‌ترین مشکل‌، پیدا کردن جواب‌ها یا کپی کردن از منابع آماده ازش استفاده می‌کنی.

انجام دادن این کارها تا حد معمول یه امر ساده و معمولیه.

کاهش خلاقیت با همراه داشتن گوشی

ما داریم در مورد زمانی صحبت می‌کنیم که شما تماما وابسته به گوشی موبایل‌تون باشین. هدف دانش‌آموزان از این کار اینه که یک منبع مطمئن رو همیشه با خودشون داشته باشن تا از لحاظ ذهنی بتونن به آرامش برسن.

ما یه پیشنهاد بهتر براتون داریم. بسته معلم خصوصی پرش!

شما با استفاده از این بسته دیگه نیازی ندارین که سوالای درسی‌تون رو در اینترنت سرچ کنین. بسته‌های معلم خصوصی پرش با تمرکز کامل روی کتاب‌های درسی و آموزش خط به خط دیگه سوالی براتون باقی نمیذاره.

شما با وجود این منبع آموزشی معتبر کنار خودتون، دیگه نیاز به هیچ کتاب و کلاس و معلمی ندارین.

جمع بندی در مورد همراه داشتن گوشی در مدرسه

همونطور که در بالا گفتیم، همراه داشتن گوشی در مدرسه مزایا و مضرات مختلفی داره. از یک طرف، گوشی می‌تونه به دانش‌آموزان کمک کنه که با خانواده و دوستان‌شون در ارتباط باشن، به منابع آموزشی دسترسی پیدا کنن و مهارت‌های فناوری رو توسعه بدن.

از طرف دیگه، گوشی می‌تونه باعث اختلال در تمرکز و یادگیری، افزایش استرس و اضطراب، کاهش فعالیت بدنی و سلامتی و از بین رفتن روابط سالم و رواج روابط ناسالم بین دانش‌آموزان بشه.

بنابراین، برای استفاده بهینه از گوشی در مدرسه، لازمه که دانش‌آموزان و معلمان و مدیران مدرسه با هم همکاری کنن و قوانین و محدودیت‌های مناسب رو برای کنترل و نظارت بر استفاده از گوشی در محیط مدرسه تعیین کنن.

این کار می‌تونه باعث بشه که گوشی به عنوان یک ابزار آموزشی و ارتباطی مفید و موثر در مدرسه مورد استفاده قرار بگیره و نه به عنوان یک عامل مزاحم و مخرب.

این کار در حد معمول مشکلی نداره ولی تکرار بیش از اندازه این کار خلاقیت شمارو صفر میکنه.

طبیعیه؛ چون شما این احساس رو منتقل می‌کنین که گوشی همراه‌تون نسبت به دوستان‌تون برای شما در اولویته.

ارتباط با مشاورین ما

اگه تو درس خوندن مشکل داری و دنبال یه برنامه ریزی خوب برای درس خوندنی، مشاورین ما بهترین راهکار رو برای تو دارن

برای دریافت یک جلسه مشاوره رایگان، شماره همراه خودتون رو وارد کنید

بلاگ پرش

پست‌های مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کیفیت مطالب چگونه بود؟
5/5
0
برای دریافت مشاوره شماره تماس خودتون رو وارد کنید

تمامی حقوق این سایت متعلق به " گروه آموزشی پرش " میباشد