جدول برنامه‌ریزی درسی

جدول برنامه ریزی درسی

جدول برنامه‌ریزی درسی‌، یکی از ابزارهاییه که می‌تونه درس خوندن رو برای دانش‌آموزان راحت‌تر کنه.

این جدول به افراد کمک می‌کنه تا بدونن که هر روز و هر ساعت چه کارهایی باید انجام بدن؛ همینطور با این کار متوجه میشن که قراره در یک بازه زمانی بلندمدت به سمت چه هدفی پیش برن و نتیجه نهایی تلاش‌های اون‌ها به چه چیزی ختم میشه. مثلا جدول برنامه‌ریزی درسی روزانه، به شما کمک می‌کنه تا هیچ کدوم از تکالیف روز بعد خودتون رو فراموش نکنین.

برای آموزش طراحی جدول برنامه‌ریزی درسی، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشین😉

البته اگه درگیر روزمرگی‌هاتون هستین و فرصت نمی‌کنین این مقاله رو به طور کامل بخونین، پادکست زیر رو گوش کنین و همراه رادیو پادکست پرش باشین🎧🔊📚

داشتن جدول برنامه‌ریزی روزانه درسی از فراموش کردن کارهای هر روز جلوگیری می‌کنه و شما رو به نظم داشتن ترغیب می‌کنه. برای این که بتونین جدول برنامه‌ریزی درسی درست و اصولی طراحی کنین، باید هدف و زمان برای رسیدن به اون رو تعیین کنین.

عناوین مهمی که در این مقاله می‌خوانیم :

نکات طلایی جدول برنامه‌ریزی درسی

داشتن یک جدول برنامه‌ریزی درسی اصولی و متناسب با شرایط‌تون، به شما کمک می‌کنه که برای انجام همه کارها و تکالیف درسی خودتون نظم پیدا کنین. برای همه دانش‌آموزان این مشکل پیش اومده که به خاطر حجم زیاد کارهاشون یکی از تکالیف یا امتحانات رو فراموش کردن و دست خالی سر کلاس حاضر شدن!

برنامه‌ریزی کردن و یادداشت کردن کارها در یک جدول، به شما کمک می‌کنه تا همه چیز رو سر وقت آماده کنین. نظمی که این کار برای شما ایجاد می‌کنه، کم کم مثل یک استعداد خاص و خارق‌العاده شما رو نسبت به رقیبان‌تون قوی‌تر می‌کنه. حتی اگه از بسته‌های معلم خصوصی پرش هم استفاده می‌کنین، داشتن این جدول می‌تونه کمک خیلی زیادی برای رسیدن شما به اهدافتون باشه.

پس فرصت رو از دست ندین و همین امروز و بعد از خوندن این مطلب فورا برای طراحی جدول برنامه‌ریزی درسی متناسب با شرایطتون اقدام کنین.

دریافت مشاوره تحصیلی رایگان + برنامه درسی

توی درس خوندن مشکل داری و به دنبال یک برنامه درسی حرفه‌ای شخصی‌سازی شده هستی؟ مشاورین ما، بهترین راهکار رو برای تو دارن!

فرصت رو از دست نده و برای دریافت یک جلسه مشاوره رایگان، شماره تماست رو وارد کن!
dvsvsvsvsvd 1_(2)_(2) 1

مزایای داشتن جدول برنامه‌ریزی برای درس خوندن

با پر کردن این جدول می‌تونین کارهایی که در طول هفته، ماه یا یک ترم تحصیلی انجام دادین رو ارزیابی کنین. به این ترتیب از نتایج تلاش‌های خودتون باخبر میشین و نقاط قوت و ضعف درسی خودتون رو شناسایی می‌کنین.

این روند باعث میشه بتونین از توانایی‌های خودتون حداکثر استفاده رو ببرین و خودتون رو دست کم نگیرین. اگه در طول روز کارهای خیلی زیادی دارین اما نمی‌تونین بعضی از اون‌ها رو انجام بدین، توصیه میشه تا حتما از جدول برنامه‌ریزی درسی استفاده کنین.

مزایا داشتن جدول برنامه‌ریزی درسی

برنامه داشتن به شما کمک می‌کنه که خیالتون بابت انجام کارها راحت باشه. نتیجه این خیال راحت هم تمرکز بیشتر برای درس خوندن و مطالعه کردنه. بالا رفتن تمرکز برای درس خوندن باعث میشه که عملکرد مغز بهتر از همیشه باشه و در نتیجه کیفیت مطالعه فرد هم بالاتر میره.

زمانی که قدم‌به‌قدم با پر کردن جدول برنامه‌ریزی درسی پیش می‌رین و به نتیجه‌های بهتری دست پیدا می‌کنین، احساس رضایت از خود در وجودتون شکل می‌گیره. این احساس، انگیزه برای ادامه مسیر رو در هر کسی بیشتر از قبل می‌کنه؛ بنابراین با روحیه‌ای قوی و مطمئن در مسیر موفقیت قدم برمی‌دارین.

از مزایای جدول برنامه‌ریزی درسی میشه به موارد زیر هم اشاره کرد:

1.ایجاد نظم ذهنی و پیشرفت

با ایجاد نظم ذهنی می‌تونین درست فکر کنین و از اطلاعاتی که به دست میارین در زمان مناسب استفاده کنین. با این روند شما قطعا پیشرفت می‌کنین؛ چرا که در زمان درست، مطلبی رو که بهش نیاز دارین به خاطر میارین و به کار می‌گیرین.

2.صرفه‌جویی در زمان و استفاده مفید از آن

مشکلی که همیشه بیشتر دانش‌آموزان دارن، کمبود وقته. اون‌ها همیشه با جمله‌هایی مثل این که «وقت ندارم به مطالعه همه درس‌هام برسم» از کمبود وقت و عقب موندن از مطالعه درس‌هاشون، شکایت دارن؛ بنابراین داشتن جدول برنامه‌ریزی، درس‌های شما رو اولویت‌بندی می‌کنه و موجب میشه تا شما بتونین زمان خودتون رو مدیریت کنین.

یکی از نکاتی که بهتره دانش‌آموزان به اون توجه کنن ترکیب تفریح و مدیریت زمان توی روز‌های تحصیلی مدرسه‌ست. اینجوری دیگه نمی‌گین که وقت ندارم و به درس‌هام نمی‌رسم.

3.امید بیشتر به آینده و استفاده از فرصت‌ها

اگه هدف‌گذاری کنین، به این معنیه که آینده‌ای رو برای خودتون در نظر گرفتین و به زندگی پیش روتون امید دارین. به این ترتیب می‌تونین از فرصت‌هاتون برای بهبود وضعیت تحصیلی خودتون استفاده کنین.

4.رفع استرس و نگرانی امتحان

داشتن استرس در دوران امتحانات برای شما یک موضوع طبیعیه که با به کارگیری تکنیک‌های آرام‌سازی ذهنی، می‌تونین نگرانی‌های خودتون رو برطرف کنین و تمرکزتون رو در دوران امتحانات بهبود بدین.

5.تقویت و بهبود حافظه به‌ مرور زمان

شاید براتون پیش اومده باشه که در جلسه امتحان یک مطلب مهمی رو یادتون رفته و هر کاری کردین اون رو به خاطر نیاورده باشین. همین باعث میشه تا تمرکزتون رو به کلی از دست بدین. به همین دلیله که تقویت حافظه برای شما باید مهم باشه تا دیگه ترسی از فراموشی مطالب نداشته باشین.

تقویت و بهبود حافظه به مرور زمان

6.تقویت اراده و تعهد

بیماران زیادی وجود دارن که می‌دونن چه غذاهایی براشون خوب نیست و چه رژیم غذایی رو باید رعایت کنن. مطالعه و درس خوندن هم به همین صورته. شما می‌دونین که در کدوم مباحث ضعف دارین و کدوم یکی از درس‌های خودتون رو باید تقویت کنین. اما فقط دونستن، کافی نیست. شما باید اراده قوی برای بهبود نقاط ضعف خودتون داشته باشین و به برنامه‌ درسی‌تون برای حل مشکلات درسی تعهد داشته باشین.

چطور جدول برنامه ریزی درسی خود را بنویسیم؟

  • هر جمعه برنامه هفته بعد خودتون رو مشخص کنین. اینکه قصد انجام چه کارهایی رو دارین روی کاغذ مکتوب کنین؛
  • زمان لازم برای انجام هر کدوم رو در نظر بگیرین و بنویسین؛
  • کارهاتون رو به قسمت‌های کوچیکتر تقسیم کنین تا انجام اون‌ها برای شما لذت‌بخش‌تر و راحت‌تر بشه؛
  • بعد این قسمت‌های کوچیک‌شده رو در برنامه بیارین. می‌تونین بینشون استراحت کنین یا درس دیگه‌ای رو مطالعه کنین؛
  • پایان هر روز حتما یک گزارش از کارهایی که انجام دادین بنویسین و اون رو با برنامه خودتون تطبیق بدین.
دریافت مشاوره تحصیلی رایگان + برنامه درسی

توی درس خوندن مشکل داری و به دنبال یک برنامه درسی حرفه‌ای شخصی‌سازی شده هستی؟ مشاورین ما، بهترین راهکار رو برای تو دارن!

فرصت رو از دست نده و برای دریافت یک جلسه مشاوره رایگان، شماره تماست رو وارد کن!
dvsvsvsvsvd 1_(2)_(2) 1

جدول برنامه‌ریزی درسی استاندارد

بعضی از مشاوران یک برنامه‌ریزی آماده به شاگرداشون میدن و شاگردها هم خوشحال می‎شن که دیگه دغدغه برنامه‌ریزی ندارن. اما این کار اصلا خوب نیست. اینجور مواقع داوطلب از برنامه جا می‌مونه و در صورتی که به برنامه نرسه دچار آشفتگی ذهنی میشه.

جدول برنامه‌ریزی درسی استاندارد

بهترین برنامه اینه که خود دانش‌آموز با توجه به ساعت بدنیش، برنامه زندگی و شناختی که از خودش بابت یادگیری داره، طراحی بشه. یک مشاور خوب هم کسیه که روش برنامه‌ریزی رو به شاگردش یاد بده تا اون با توجه به شرایط یادگیری و نیاز بیشتر به مطالعه بعضی از درس‌ها انجام بده.

در ادامه این مطلب می‌تونین یک نمونه از جدول برنامه‌ریزی درسی رو ببینین، دانلود کنین و مشابه اون برای خودتون برنامه بچینین.

دانلود pdf جدول برنامه‌ریزی درسی

برای اینکه بتونین به برنامه‌ریزی اصولی داشته باشین بهتره یک یا چند نمونه جدول برنامه‌ریزی رو به‌عنوان نمونه ببینین و بعد طبق اون یک برنامه‌ریزی درسی استاندارد برای خودتون طراحی کنین. برای داشتن یک نمونه جدول برنامه‌ریزی درسی روی لینک زیر دانلود کنین:

لازمه هر نوع برنامه‌ریزی درسی چیه؟

لازمه شروع هر نوع برنامه‌ریزی درسی، علم به برنامه‌ریزی درسی استاندارد، انواع سبک‌های مطالعاتی و شناخت عادات فردیه. اما مشاور کنکور با آگاهی به این موارد باید برنامه‌ریزی رو به شاگردش یاد بده و اون رو در این مسیر آزاد بذاره.

ویژگی‌های بهترین جدول برنامه‌ریزی درسی

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که یک جدول برنامه‌ریزی باید داشته باشه اینه که برای هر شخص و با توجه به هدف شخصی اون چیده بشه. بین دانش‌آموزان شرایط تحصیلی در هر مقطع و پایه متفاوته؛ تعداد کتاب‌های درسی، حجم اون‌ها و زمانی که سر کلاس صرف میشه هم با توجه به پایه‌های مختلف متفاوته؛ بنابراین جدولی که برای هر پایه تحصیلی آماده میشه هم باید متغیر باشه.

از نکات مهمی که در تنظیم جدول برنامه‌ریزی برای درس خوندن باید در نظر داشته باشین، اینه که زمان لازم برای استراحت کردن رو فراموش نکنین. این زمان استراحت، بازه‌های کوتاهی بین مطالعه دو درس و بازه‌های طولانی‌تر برای استراحت کلی در طول روزه. ساعت لازم برای خوابیدن در طول شبانه‌روز هم در این جدول مشخص میشه. این همون چیزیه که خیلی از داوطلبان کنکوری برای بهبود عملکرد خودشون به اون نیاز دارن.

بررسی انواع جدول برنامه‌ریزی برای درس خوندن

همون‌طور که گفتیم برنامه‌ریزی برای رسیدن به یک هدف مشخص انجام میشه که در هر فرد این هدف منحصربه‌فرده. اما نکته‌ای که وجود داره اینه که برای رسیدن به این هدف باید یک زمانی تعیین بشه. این زمان می‌تونه یک روز، یک هفته یا یک ماه باشه. در واقع این شما هستین که تعیین می‌کنین برای رسیدن به هدفتون چقدر زمان نیاز دارین.

انواع جدول برنامه‌ریزی

برای مشخص کردن یک بازه زمانی باید دقت داشته باشین که زمان واقع‌بینانه رو در نظر بگیرین. تعیین زمان یک ساعته برای تکلیفی که نیم ساعت وقت می‌بره، کار اشتباهیه و شما رو به مهارت برنامه ریختن عادت نمی‌ده. پس همه چیز رو عادلانه و واقع‌بینانه، با توجه به توانایی‌های خودتون در نظر بگیرین. رایج‌ترین انواع این جدول‌ها سه مورد زیر هستن:

جدول برنامه‌ریزی روزانه درسی

همون‌طور که از اسمش پیداست برای رسیدن به اهداف روزانه طراحی میشه. کارهای مختلف روزانه بر اساس ساعت‌های مختلف در طول شبانه‌روز تقسیم‌بندی میشه. در این نوع جدول معمولاً صبح‌ها دانش‌آموز سر کلاس درس حاضر میشه و بعدازظهر هم بعد از یک استراحت یک ساعته به تکالیف مورد نیاز برای روز بعد رسیدگی می‌کنه.
اگه بتونین در این نوع برنامه‌ریزی، زمانی کوتاهی رو برای مرور درس‌هایی که همون روز در مدرسه یاد گرفتین اختصاص بدین، یک هیچ از همه دوستاتون جلوتر هستین! این یکی از تکنیک‌هاییه که برای یادگیری بهتر و تقویت حافظه مورد استفاده قرار می‌گیره.

در واقع مرور درسی از خوندن درس از اهمیت بسیار بالاتری برخورداره! چراکه اگر مرور درسی نباشه، درس ها در حافظه کوتاه مدت شما قرار می‌گیره و بعد از مدت کوتاهی هر چه خونده بودین رو فراموش می‌کنین!

جدول برنامه‌ریزی هفتگی درسی

برای پر کردن این جدول هم مثل جدول روزانه، باید اهداف خاصی رو مورد نظر قرار بدین. برنامه‌ریزی هفتگی یک رویکرد کلی از کارهاییه که در طول هفته باید انجام بدین، به شما میده؛ همینطور برای دو روز پایان هفته که خبری از مدرسه نیست هم وظایفی تعیین میشه. پس با این کار از وقتی که در اختیار دارین، نهایت استفاده رو می‌برین.

جدول برنامه‌ریزی ماهانه

در برنامه‌ریزی‌های ماهانه، از اون‌جایی که تدریس یک فصل از هر درس کامل شده، پای یک پرسش کلاسی یا آزمون مهم به میدون باز میشه. پس دانش‌آموز باید خودش رو برای دوره کردن درس و شرکت در امتحان آماده کنه.
ممکنه این امتحانات خیلی دقیق و سر یک ماه اتفاق نیفته. اما به طور حدودی این قانون برای همه صادقه. پس به طور کلی برنامه‌ریزی ماهانه به مرور درسی و جمع‌بندی کردن تاکید داره. به عبارت دیگه هر چی در طول ماه کاشتین بعد از گذشت یک ماه برداشت می‌کنین.

دونستن روش طراحی جدول برنامه‌ریزی درسی روزانه و ساعتی چه مزیتی داره؟

منظور ما از نوشتن برنامه روزانه و ساعتی در واقع تهیه یک گزارش در پایان روز از میزان کاریه که انجام دادین. در پایان روز برنامه خودتون رو بررسی کنیدن و ببینین تا کجای برنامه خودتون پیش رفتین. از کجاها جا موندین و چه بخش‌هایی براتون سخت بوده و غیره. در نهایت می‌تونین برای اون‌ها در روزهایی که برای جبرانی و رفع اشکال در نظر گرفتین در برنامه خودتون جا باز کنین.

در ادامه قدم به قدم، کارهایی که برای تهیه یک جدول برنامه‌ریزی برای درس خوندن باید طی بشه رو به شما توضیح میدیم:

قدم‌های اصولی برای ساخت جدول برنامه‌ریزی درسی

ساخت جدول برنامه‌ریزی درسی

  1. قدم اول:
    مشخص کنین که قراره از کدام نوع جدول برنامه‌ریزی درسی استفاده کنین. پیشنهاد ما اینه که ترکیبی از هر سه نوع رو در نظر داشته باشین؛ یعنی بدونین که امروز قراره چه کارهایی انجام بدین و این کارهای روزانه بتونن در هفته شما رو یک قدم به هدف مورد نظرتون نزدیک‍تر کنن.
  2. قدم دوم:
    یک لیست از همه کارهایی که باید انجام بدین، تهیه کنین. این کارها هم شامل فعالیت‌های درسی میشه و هم تمام کارهای غیردرسی که قراره در طول روز وقت شما رو به خودش اختصاص بده. حواستون به کلاس‌های فوق‌برنامه یا سایر فعالیت‌های تفریحی هم باشه.
  3. قدم سوم:
    این لیست رو اولویت‌بندی کنین. بهترین نحوه اولویت‌بندی برای دانش‌آموزان اینه که کارهای خودشون رو بر اساس برنامه هفتگی مدرسه‌شون بچینن.
  4. قدم چهارم:
    یک بازه زمانی رو به طور حدودی برای انجام این کارها در نظر بگیرین. در واقع حدس بزنین که برای کدوم قراره چقدر وقت صرف کنین.
  5. قدم پنجم:
    حالا باید یک جدول طراحی کنین که روزهای هفته سطرهای اون باشه و ستون‌های اون ساعت‌های هر روز رو تشکیل بده.
  6. قدم ششم:
    این جدول رو با توجه به لیست کارها و ساعت‌هایی که تعیین کردین پر کنین و هر روز بر اساس اون قدم به قدم پیش برین.

آیا شرکت در کنکور دی ضروریه؟

شما می‌تونین برای مشاهده پاسخ این سوال، ویدیو مشاوره‌ای زیر رو که توسط گروه آموزشی پرش تهیه شده، تماشا کنین.

چطور به برنامه‌ریزی درسی متعهد باشیم؟

شاید فکر کنین که انسان‌های موفق همیشه پر انرژی و با انگیزه هستن، هیچ وقت خسته نمی‌شن و به همه اهداف خودشون می‌رسن. چنین تصوری بی معنیه! موفقیت بدون شکست و تجربه معنی نداره. از طرفی همه ما انسانیم و گاهی اوقات انرژی لازم برای ادامه دادن رو نداریم.

اینجاست که پای تعهد به میون میاد. مهم‌ترین وجه تمایز افراد موفق با مردم عادی اینه که حتی اگه انرژی کافی نداشته باشن باز هم به برنامه روزانه خودشون متعهدن و اون رو انجام میدن. قبل از اینکه چندین میلیون پول برنامه‌ریزی درسی بدین، تعهد در اجرای کارها رو در خودتون ایجاد کنین. نکات زیر به شما در این مسیر کمک می‌کنه:

  • می‌خوام پزشکی قبول شم. چرا دوست دارین پزشکی قبول بشین؟ در قدم اول باید سعی کنین به چرایی اهداف‌تون پاسخ بدین. چرا می‌خواین لاغر بشین؟ چرا درس می‌خونین؟ چرا باشگاه میرین؟ هر چرایی که برای سوالات دارین رو بررسی کنین. وقتی که دلیل منطقی برای هدف داشته باشیم، خود به خود انگیزه رسیدن به اون رو پیدا می‌کنیم. به ویژه زمانی که در سختی هستین، همین چراها به شما انگیزه ادامه میدن.
  • حالا که از اهداف و چرایی رسیدن به اون خبر دارین، باید به سراغ action plan بریم که اینجا همون معنی جدول برنامه‌ریزی درسی رو پیدا می‌کنه. هر کاری که می‌خواین انجام بدین ریز به ریز یادداشت کنین و برنامه روزانه، هفتگی و ماهانه تعیین کنین. اینجوری از مسیر پیش روتون اطلاع دارین و می‌دونین که امروز دقیقا چه کاری انجام میدین.
  • توی زندگی، مسیر رسیدن به موفقیت پر از مبارزه، شکست و سختیه. در مواجهه با این چالش‌ها، خیلی از افراد ممکنه تسلیم شک و تردید خودشون بشن و تصور کنن که هرگز موفق نمیشن. باید منفی‌بافی رو از خودتون دور کنین! اگه می‌خواین به اهدافتون برسین، باید به نقاط مثبت فکر کنین و حرکت رو به جلو داشته باشین.
  • در خودتون عادت‌های مثبت ایجاد کنین. مطالعات روانشناسی نشون داده که برای ایجاد عادت جدید تنها به 40 روز زمان نیاز دارین. کافیه چند هفته درست زندگی کنین. کارهایی رو که باید هر روز انجام بدین برنامه‌ریزی کنین و اگه انگیزه‌تون کم شد به خودتون یادآوری کنین که چرا اینقدر زحمت می‌کشین.
  • عملکرد روزانه و هفتگی‌تون رو بررسی کنین و اگه به نقطه مطلوبی رسیدین، برای خودتون پاداش تعیین کنین. این پاداش می‌تونه یک غذای خوب، مسافرت و حتی گردش با دوستاتون باشه. یادتون باشه که درس خوندن انرژی‌بره. برای اینکه توان خودتون رو بازیابی کنین حتما به تفریح نیاز دارین.

تعهد به اجرای برنامه‌ریزی درسی

سخن پایانی درباره جدول برنامه‌ریزی برای درس خواندن

جدول برنامه‌ریزی درسی هفتگی یکی از رایج‌ترین انواع جداولیه که دانش‌آموزان با هدف داشتن نظم و ترتیب از اون استفاده می‌کنن. به‌طور کلی تهیه یک جدول برنامه‌ریزی درسی و پر کردن اون در هر پایه تحصیلی، دانش‌آموزان رو برای زمان‌بندی و اولویت‌بندی کردن آشنا می‌کنه.

این موارد مهارت‌های مهمیه که حتی بعد از پایان دوره تحصیلی و در زندگی شخصی هم از ارزش بالایی برخوردارن. پس همین حالا خودتون رو برای کشیدن این جدول و پر کردن خونه‌های خالی اون آماده کنین. یادتون باشه که حتی اگه اوایل مسیر همه چیز رو نصفه و نیمه هم انجام بدین، هیچ اشکالی نداره؛ ناامید نشین و با قدرت به مسیرتون ادامه بدین تا تاثیرات شگفت‌انگیز جدول برنامه‌ریزی برای درس خونندن رو لمس کنین.

حتی اگه بعد از خوندن این مطالب، در طراحی و اجرای جدول برنامه‌ریزی درسی برای خودتون دچار مشکل شدین یا سوالی براتون پیش اومد اصلا نگران نباشین! شما می‌تونین به راحتی در قسمت نظرات، سوالات خودتون رو بپرسین! یا برای دریافت مشاوره رایگان کافیه با وارد کردن شماره تلفن خودتون در قسمت ارتباط با ما، منتظر تماس مشاوران ما باشین🎯📚

زمان برای دانش‌آموزان کنکوری یکی از پر اهمیت‌ترین مسائله که با داشتن یک جدول برنامه‌ریزی درسی منظم میشه اون رو مدیریت کرد.

به صورت کلی میشه جدول برنامه‌ریزی درسی رو در 3 نوع روزانه، هفتگی و ماهانه طراحی و اجرا کرد.

بهترین جدول برنامه‌ریزی درسی به نوعی طراحی میشه که مختص شخصیت، حالات روحی و روانی و اهداف یک دانش‌آموز بوده و نمی‌شه از اون برای دانش‌آموز دیگه‌ای استفاده کرد.

ارتباط با مشاورین ما

اگه تو درس خوندن مشکل داری و دنبال یه برنامه ریزی خوب برای درس خوندنی، مشاورین ما بهترین راهکار رو برای تو دارن

برای دریافت یک جلسه مشاوره رایگان، شماره همراه خودتون رو وارد کنید

بلاگ پرش

پست‌های مرتبط

10 دیدگاه دربارهٔ «جدول برنامه ریزی درسی»

  1. آواتار فاطمه

    سلام خیلی ممنون از مطالبتون من کلاس هشتم هستم امتحان های نوبت اولم از فردا شروع میشه من خیلی استرس دارم احساس می کنم نمی تونم معدل هفتم ۱۷شد اما من میخام صدردصد نوبت اولم ۲۰بشه بانهمم اما فکر می کنم هر چی تلاش کنم از الان بی فاید من نمیدونم اخه یک بار میگم دکتری نمیدونم چیکار بشم

    1. آواتار نیما رستاک
      نیما رستاک

      دوست من سلام، حالتون چطوره
      ببینین اگه برای امتحانات پیش روی خودتون تلاش نکردین، باز هم میتونین شب امتحان تا حدی نمرات خودتون رو بالا ببرین. اما پیشنهاد میکنم دید بلند مدت داشته باشین. یعنی امتحانات نوبت اولتون که تموم شد حتما با یک برنامه کامل و اصولی قدم به قدم مطالب رو جلو ببرین تا شب امتحان مجبور نشین کوهی از مطالب رو مرور کنین.
      باگه برنامه ای در حال حاضر برای ادامه ندارین، پیشنهاد می کنم با مشاورین ما در ارتباط باشین تا بهتون کمک کنن که نمراتتون رو بالا ببرین.
      کافیه شمارتون رو توی قسمت ارتباط با ما وارد کنین تا در سریع ترین زمان باهاتون تماس گرفته بشه.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کیفیت مطالب چگونه بود؟
5/5
1
برای دریافت مشاوره شماره تماس خودتون رو وارد کنید

تمامی حقوق این سایت متعلق به " گروه آموزشی پرش " میباشد