برنامه‌ریزی 3 ماهه کنکور

برنامه‌ریزی 3 ماهه کنکور؛ حرفه ای برای کنکور برنامه‌ریزی کن

آزمون کنکور، یکی از بزرگ‌ترین اتفاقات توی مسیر موفقیت تحصیلی دانش‌آموزانه.

هر سال، عده زیادی از اون‌ها توی این آزمون شرکت می‌کنن تا بتونن به سمت رویاهای خودشون حرکت کنن و توی دانشگاه و رشته‌ای که می‌خوان، تحصیلات خودشون رو ادامه بدن.

اگه شما هم جزو افرادی هستین که می‌خواهین توی این رقابت بزرگ و تنگاتنگ، برای تامین آینده خودتون شرکت کنین، باید بدونین که 3 ماه قبل این رویداد بزرگ، زمان سرنوشت سازیه.

به همین خاطر توی این مقاله می‌خواهیم درباره برنامه‌ریزی 3 ماهه کنکور صحبت کنیم. پس همراه این مقاله از وبلاگ پرش باشین تا بدونین از اخرین فرصت‌های آماده سازی خودتون برای این اتفاق بزرگ، چطوری باید استفاده کنین تا بهترین نتیجه رو بگیرین.

سه ماه آخر قبل از کنکور، مثل ده دقیقه پایانی مسابقات فوتباله. این زمان خیلی سرنوشت سازه و اگه براش برنامه‌ریزی نداشته باشین، ممکنه رقبای شما ازتون جلو بزنن. اینجاست که برنامه‌ریزی 3 ماهه کنکور اهمیت پیدا می‌کنه.

عناوین مهمی که در این مقاله می‌خوانیم :

برنامه‌ریزی 3 ماهه کنکور چیست؟

تا حالا شده پای تماشای مسابقه فوتبال بشینین؟ معمولاً مهیج‌ترین لحظات این مسابقات، ده دقیقه پایانی اون‌ها است. این دقایق هستن که تعیین می‌کنن کی برنده باشه و کی بازنده به رختکن بره.

درباره کنکور هم تقریباً این مثال صدق می‌کنه. 3 ماه آخر مهلت آماده سازی شما، شدیداً سرنوشت سازه و کسایی که توی این بازه زمانی خودشون رو خوب آماده می‌کنن، معمولاً از بقیه نتایج بهتری می‌گیرن.

معمولاً این بازه از عید و بعد عید هر سال شروع میشه و تا زمان برگزاری کنکور ادامه داره. اگه می‌خواهین از این زمان بهترین استفاده رو ببرین باید برای اون برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشین.

برنامه ریزی 3 ماهه کنکور چیه؟

اینجاست که برنامه‌ریزی 3 ماهه کنکور اهمیت بالایی پیدا می‌کنه. شما باید بدونین که توی آخرین فرصت خودتون باید چطوری عمل کنین و برای اون برنامه دقیق داشته باشین تا بتونین بهترین نتایج رو بگیرین.

اگه برنامه‌ریزی 3 ماهه کنکور شما به صورت دقیق تنظیم نشه، ممکنه باعث شه رقبای شما که طی سال یا سال‌های قبل حتی از شما کمتر تلاش کردن، توی این برهه از شما جلو بیفتن.

پس حتماً این مقاله رو تا آخر بخونین تا بتونین برنامه 3 ماهه کنکور خودتون رو به بهترین و کامل‌ترین شکل انجام بدین.

اهمیت برنامه‌ریزی 3 ماهه کنکور

ممکنه براتون سوال باشه که اصلا چرا باید برنامه‌ریزی 3 ماهه کنکور انجام بدیم؟ چه فایده‌ای داره که برای 3 ماه آخر خودمون هم بخواهیم برنامه بریزیم؟

پس همراه ما باشین تا بهتون نشون بدیم که چقدر این موضوع اهمیت داره و باید براش حتماً وقت و انرژی بذارین تا به بهترین نتایج توی کنکور خودتون دست پیدا کنین.

این کار واجبه!!

برنامه‌ریزی تحصیلی، چیزی نیست که برای شما فایده یا مزایا داشته باشه. بلکه یکی از واجباته که نمیشه ازش چشم پوشی کرد. به همین خاطر نمیشه از این کار صرف نظر کنین و حتماً باید جدی بگیرینش.

نظم ذهنی

این کار باعث میشه که ذهن شما نظم پیدا کنه و مسیر براتون شفاف‌تر بشه. اینطوری لا به لای حجم زیاد مطالب چند سال تحصیل خودتون گم نمیشین و می‌دونین هر مطلبی رو توی چه زمان و به چه میزانی باید بخونین.

به دست آوردن نظم ذهنی

هرچقدر بتونین برنامه‌ریزی 3 ماهه کنکور خودتون رو با دقت و جزئیات بیشتری طراحی کنین، به همون اندازه توی اجرای اون راحت‌ترین و بهتر نتیجه می‌گیرین.

انگیزه و اعتماد به نفس بیشتر

این کار باعث میشه انگیزه و اعتماد به نفس شما به شکل زیادی رشد کنه؛ چون دیگه می‌دونین باید چیکار کنین و ترسی ندارین.

وقتی بدونین که قراره چطوری مطالب رو پیش ببرین، به خودتون اطمینان بیشتری پیدا می‌کنین و راحت‌تر می‌تونین درس‌ها رو جلو ببرین.

آرامش ذهنی

در کنار این، آرامش ذهنی بالاتری هم پیدا می‌کنین. اگه برنامه برای 3 ماه آخر نداشته باشین، ممکنه استرس پیدا کنین، هل بشین و لای چه کنم چه کنم‌ها گم بشین.

آرامش ذهنی بیشتر

اما با داشتن یک برنامه خوب و اصولی، از این تله‌ها دوری می‌کنین، با آرامش و خیال راحت‌تر درس‌های خودتون رو می‌خونین و خودتون رو برای این رقابت مهم و بزرگ آماده می‌کنین.

تعهد و پافشاری فراموش نشه

اما باید بدونین که صرفاً برنامه‌ریزی 3 ماهه کنکور قرار نیست به شما کمک کنه. چیزی که اهمیت بالاتری داره، تعهد شما به این برنامه‌ریزی کنکور و انجام دادن مو به موی اونه.

اگه صرفاً برنامه‌ریزی کنین، مثل اینه که توی یک مسابقه تیراندازی فقط خشاب خودتون رو پر کنین. تا موقعی که هدف نگیرین و تیر رو شلیک نکنین، هیچ اتفاقی قرار نیست بیفته.

پس حتماً روی اراده و تعهد خودتون کار کنین تا بتونین این برنامه رو دنبال کنین و رشد و پیشرفت خودتون رو مشاهده کنین. این مهم‌ترین اصل توی به ثمر رسیدن برنامه‌ریزی شما است.

چطوری برنامه‌ریزی 3 ماهه کنکور موفقی داشته باشیم

قطعا بارها توی زندگی برای خودتون برنامه‌ریزی کردین. روز اول با ذوق و شوق اون رو انجام دادین و حس می‌کردین از پس هر کاری برمیاین.

اما همه‌مون می‌دونیم که سرنوشت بیشتر این برنامه‌ریزی‌ها به کجا ختم میشه؛ متاسفانه سطح زباله.

برنامه ریزی سه ماهه موفق

این به خاطر اینه که برنامه‌ریزی رو برای خودتون به شکل اصولی انجام نمیدین. یا خیلی قدم‌های بزرگ و آرمانی تعیین می‌کنین که از پس انجام‌شون بر نمیاین یا انقدر ریز طراحی می‌کنین که نتیجه‌ای نمی‌بینین و دلسرد میشین.

برنامه‌ریزی 3 ماهه کنکور باید یک سری ویژگی‌ها داشته باشه تا براتون مفید و موثر باشه. با رعایت کردن این نکات، می‌تونین برنامه‌ای رو طراحی کنین که به عملگرایی شما کمک کنه.

برنامه شخصی سازی شده

خیلی از دانش‌آموزان هستن که با سرچ کردن داخل گوگل یا جاهای مختلف اینترنت، یک برنامه پیدا می‌کنن و شروع می‌کنن به اجرای اون.

باید این رو بدونین همونطور که اثر انگشت‌های ما انسان‌ها با هم فرق می‌کنه، سبک زندگی، عادات، خلقیات، توانایی‌ها و کلی ویژگی متفاوت با همدیگه داریم.

به همین خاطر، خیلی مهمه برنامه‌ای که اجراش می‌کنین، برای شخص خودتون طراحی شده باشه. این کار رو هم می‌تونین خودتون انجام بدین و هم می‌تونین از مشاوران تحصیلی کمک بگیرین.

اگه الان دارین این مقاله رو می‌خونین و وقت چندانی برای برنامه‌ریزی و آزمون و خطا ندارین، پیشنهاد می‌کنیم که شماره خودتون رو توی بخش ارتباط با ما وارد کنین تا کارشناسان ما توی سریع‌ترین زمان، برای راهنمایی شما باهاتون تماس بگیرن.❤

اما اگه خودتون قصد انجام این کار رو دارین، حتماً نکاتی که در ادامه گفتیم رو رعایت کنین تا بتونین بهترین نتیجه رو بگیرین.

دریافت مشاوره تحصیلی رایگان + برنامه درسی

توی درس خوندن مشکل داری و به دنبال یک برنامه درسی حرفه‌ای شخصی‌سازی شده هستی؟ مشاورین ما، بهترین راهکار رو برای تو دارن!

فرصت رو از دست نده و برای دریافت یک جلسه مشاوره رایگان، شماره تماست رو وارد کن!
dvsvsvsvsvd 1_(2)_(2) 1

تعیین اهداف و زمان‌بندی دقیق

قبل از اینکه شروع به درس خوندن کنین، باید برای خودتون اهداف معقول و قابل دست‌یابی تعیین کنین. هدف داشتن باعث میشه اتلاف وقت شما به حداقل برسه و توی هر مرحله بدونین چیکار کنین.

اول از اهداف روزانه شروع کنین، بعد اهداف سه روزه، هفتگی و ماهانه. وقتی شما اهداف کوتاه مدت خودتون رو به درستی انجام بدین، مشتاق میشین که اهداف بلند مدت خودتون رو هم به درستی پیش ببرین.

زمان بندی اصولی

ضمن اینکه هر هدف بلند مدتی، نیاز به این داره که به بخش‌های کوچیک‌تر و کوتاه مدت تقسیم بشه تا قابل انجام بشه. یادتون باشه که سنگ بزرگ، علامت نزدنه؛ یعنی اگه قدم خیلی بزرگی برای خودتون تعیین کنین، اون رو انجام نمیدین.

برقراری تعادل بین درس‌ها

بعضی از درس‌ها هستن که توی کنکور ضریب پایین‌تری دارن. شما باید برنامه‌ریزی 3 ماهه کنکور خودتون رو با اولویت بندی بین درس‌ها انجام بدین.

این به این معنی نیست که برای بعضی درس‌ها لازم نیست وقت بذارین. شما برای خط به خط مطالبی که جزو بودجه بندی آزمون محسوب میشن، باید وقت صرف کنین و اون‌ها رو یاد بگیرین.

ولی خب قطعاً بعضی مطالب به زمان کمتری نیاز دارن و بعضی از اون‌ها زمان بیشتر.

برای حل تست‌ها وقت بذارین

لازم به گفتن نیست که برای آزمونی مثل کنکور، صرفاً خوندن کتاب برای شما کافی نیست. شما باید دائما مشغول حل تمارین و تست‌های مختلفی باشین تا به انواع روش‌های تست زنی مسلط بشین.

تست زنی مداوم

این کار به شما کمک می‌کنه که هم با فضای آزمون کنکور آشنا بشین و هم به مرور مهارت تست زنی خودتون رو ارتقا بدین؛ چون یک بخشی از موفقیت در کنکور دونسته‌های شماست و یک بخش دیگه که کم اهمیت‌‌تر هم نیست، مهارت و توانایی شما توی تست زنیه.

پس حتماً حواستون باشه که زمان‌هایی برای تست زنی توی برنامه‌ریزی 3 ماهه کنکور خودتون در نظر بگیرین.

شرکت در آزمون‌های آزمایشی

حل کردن تست‌ها خیلی مفیده و به شما کمک می‌کنه، اما هیچی مثل قرار گرفتن توی محیط واقعی آزمون نمی‌تونه شما رو برای کنکور آماده کنه.

برای این کار می‌تونین توی آزمون‌های آزمایشی سنجش شرکت کنین تا هم متوجه نقاط قوت و ضعف خودتون بشین و هم استرسی که ممکنه به خاطر شرکت توی آزمون داشته باشین براتون کمتر بشه.

در نظر گرفتن منابع متنوع

صرفاً به خودن کتاب درسی یا یک کتاب کمک درسی بسنده نکنین. تنوع سوالات به قدری زیاده که هرچقدر هم کتاب‌های مختلف رو بخونین باز هم کلی سوال هست که باید روشون کار کنین.

استفاده از منابع درسی مختلف

حتماً توی برنامه‌ریزی 3 ماهه کنکور خودتون، مطالعه منابع درسی مختلف رو در نظر بگیرین تا بتونین با انواع و اقسام سوالات و چالش‌های مختلف آشنا بشین و خودتون رو برای این آزمون سرنوشت ساز آماده کنین.

مرور مطالب قبلی

حجم مطالبی که برای کنکور باید بخونین و بهشون مسلط بشین، خیلی زیاده. به همین خاطر باید زمان‌هایی رو برای مرور این مباحث در نظر بگیرین تا مطالب از یادتون نره.

برای این کار می‌تونین از منحنی فراموشی ابینگهاوس استفاده کنین. قانون ابینگهاوس میگه که هرچقدر مطالب رو توی بازه‌های زمانی مختلف بیشتر مرور کنین، احتمال فراموش شدن اون‌ها پایین‌تر میاد.

استفاده از بسته معلم خصوصی پرش

یکی از موردهایی که توی برنامه‌ریزی 3 ماهه کنکور خودتون می‌تونین در نظر بگیرین، استفاده از بسته‌های معلم خصوصی پرشه.

توی این زمان محدود، بهترین کاری که برای مرور درس‌ها می‌تونین کنین، اینه که مطالب رو به صورت ویدیو مرور کنین.

این به شما کمک می‌کنه که بدون زحمت زیادی تمامی مطالب رو در اختیار داشته باشین و خودتون رو برای کنکور آماده‌تر کنین.

جمع‌بندی درباره برنامه‌ریزی 3 ماهه کنکور

اگه قصد این رو دارین که از طریق تحصیل به موفقیت‌های بزرگی برسین، باید این مرحله یعنی آزمون بزرگ کنکور رو با موفقیت بگذرونین.

در حالی که برای خوندن درس‌های خودتون نیاز به برنامه‌ریزی مرتب و مستمر دارین، باید به برنامه‌ریزی 3 ماهه کنکور هم اهمیت زیادی بدین.

شما با استفاده از بسته‌های معلم خصوصی و شرکت در جلسات مشاوره، می‌تونین یه نظم مشخصی توی درس خوندن داشته باشین.

توی این مقاله سعی کردیم بهتون نکاتی رو برای برنامه‌ریزی بگیم که امیدواریم با به کار گیری اون‌ها بهترین نتایج رو بگیرین.

به این خاطر که به شما کمک می‌کنه با شفافیت و آرامش جلو برین و از هدف‌های خودتون جا نمونین.

این به شما کمک می‌کنه که مطالب رو سریع‌تر مرور کنین و آموزش‌ها رو به شکل کامل و جامع‌تری دریافت کنین.

ارتباط با مشاورین ما

اگه تو درس خوندن مشکل داری و دنبال یه برنامه ریزی خوب برای درس خوندنی، مشاورین ما بهترین راهکار رو برای تو دارن

برای دریافت یک جلسه مشاوره رایگان، شماره همراه خودتون رو وارد کنید

بلاگ پرش

پست‌های مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کیفیت مطالب چگونه بود؟
5/5
0
برای دریافت مشاوره شماره تماس خودتون رو وارد کنید

تمامی حقوق این سایت متعلق به " گروه آموزشی پرش " میباشد