بهترین شیوه نشستن برای درس خوندن

بهترین شیوه نشستن برای درس خوندن

خیلی وقت‌ها، ساعت‌های طولانی در حال درس خوندن هستین؛ بدون اینکه به طرز نشستن خودتون توجه کنین و درست زمانی که درگیر مشکلات ناشی از بد نشستن میشین، تمایل دارین یک راهکار اصولی رو برای حل این مشکل پیدا کنین.

بهتره که همیشه این جمله معروف رو فراموش نکنیم که پیشگیری بهتر از درمانه؛ پس اگه امروز به طرز نشستن خودتون توجه نمی‌‌کنین، باید از همین لحظه با بهترین شیوه نشستن برای درس خوندن آشنا بشین.

ما توی این مقاله از پرش، شما رو با بهترین شیوه نشستن برای درس خوندن آشنا می‌کنیم؛ برای اطلاع بیشتر از این موضوع، پیشنهاد می‌کنیم خوندن این مطلب رو از دست ندین.

عناوین مهمی که در این مقاله می‌خوانیم :

 بهترین حالات بدن موقع درس خوندن

افراد توی هر گروه سنی که هستن باید به این نکته مهم توجه کنن که موقع مطالعه باید حالت‌های بدنی خود‌شون رو توی موقعیت درست قرار بدن و عادت‌های بد حین مطالعه رو فراموش کنن. عدم توجه به حالت‌های بدنی درست باعث میشه که افراد دچار مشکلات و درد‌های جسمانی زیادی بشن.

به طور کلی، بهترین شیوه نشستن برای درس خوندن، حالتیه که فرد به صورت عمودی روی صندلی میشینه و کمر و گردن خودش‌رو در حالت صاف قرار میده؛ در چنین حالتی باید زانو‌ها در حالت 90 درجه روی زمین قرار بگیرن.

این ساختار اصولی‌ترین حالت بدن موقع درس خوندنه؛ در چنین حالتی فرد کم‌تر خسته میشه و می‌تونه زمان بیشتری رو به درس خوندن اختصاص بده.

متاسفانه اکثر دانش‌آموزان این قانون رو رعایت نمی‌کنن و در حالت‌های غیر اصولی درس میخونن؛ حالت‌های مانند خم شده یا دراز کشیدن. دانش‌آموزانی که به این وضعیت توجه نمی‌کنن به مرور دچار درد‌های کمری و گردن میشن و همین موضوع باعث میشه که نتونن زمان بیشتری رو به درس خوندن اختصاص بدن. ما در ادامه حالت‌های صحیح نشستن رو به صورت دقیق‌تری بررسی می‌کنیم.

بهترین حالات بدن موقع درس خوندن

نکات مهم برای طرز نشستن درست

طرز نشستن افراد موقع درس خوندن می‌تونه تا حدودی در مقایسه با افراد دیگه متفاوت باشه؛ به طور مثال قد افراد یا موضوعات دیگه باعث ایجاد یک سری تفاوت‌های جرئی میشه. اما، به طور کل، یک سری اصول برای تمامی حالت‌های بدن یکسانه و بهتره که افراد موقع درس خوندن به این حالت‌ها توجه کنن و اصول بهترین شیوه نشستن موقع درس خوندن رو رعایت کنن.

ما این اصول رو به صورت کامل در این قسمت، بررسی می‌کنیم.

  • سعی کنین پا‌های خود‌تون رو به صورت کامل روی زمین قرار بدین؛
  • سعی کنین کامل صاف بشینین و حالت عمودی بدن خود‌تون رو حفظ کنین؛
  • تا حد امکان سعی کنین شانه‌های خود‌تون رو شل کنین؛
  • کاملا به صندلی خود‌تون تکیه کنین و سعی کنین با صندلی فاصله‌ای نداشته باشین؛
  • و در آخر حتما به این موضوع توجه کنین که بعد از یک ساعت نشستن 10 تا 15 دقیقه زمان رو به استراحت اختصاص بدین.
دریافت مشاوره تحصیلی رایگان + برنامه درسی

توی درس خوندن مشکل داری و به دنبال یک برنامه درسی حرفه‌ای شخصی‌سازی شده هستی؟ مشاورین ما، بهترین راهکار رو برای تو دارن!

فرصت رو از دست نده و برای دریافت یک جلسه مشاوره رایگان، شماره تماست رو وارد کن!
dvsvsvsvsvd 1_(2)_(2) 1

مزایا نشستن صحیح موقع درس خوندن

ما تا اینجای مطلب تا حدودی با اصول درست نشستن موقع درس خوندن آشنا شدیم؛ به طور کلی، درست نشستن موقع درس خوندن مزایای زیادی برای دانش‌آموزان داره که ما توی این قسمت مزایا رعایت این اصل رو بررسی می‌کنیم.

مزایا نشستن صحیح موقع درس خوندن

افزایش تمرکز

داشتن تمرکز مهم‌ترین اصل برای یادگیری بهتر مطالب درسی است؛ دانش‌آموزان زمانی که تمرکز کافی موقع درس خوندن داشته باشن می‌تونن با سرعت بیشتری دروس رو یاد بگیرن. درست نشستن باعث میشه که دانش‌آموزان موقع مطالعه راحت باشن و بتونن زمان بیشتری رو به درس خوندن اختصاص بدن.

به طورکلی، رعایت اصول بهترین شیوه نشستن برای درس خوندن یکی از عواملیه که باعث افزایش تمرکز دانش‌آموزان میشه. سعی کنین موقع درس خوندن حالت بدنی خود‌تون رو حفظ کنین و در حالت دراز کشیدن یا شرایط دیگه درس نخونین. نشستن درست باعث میشه که شما راحت‌تر تنفس کنین و همین موضوع باعث افزایش سطح اکسیژن شما میشه.

بالا بودن سطح انرژی

زمانی که شما به حالت منظم بشینین سطح انرژی بیشتری دارین در مقایسه با زمانی که در حالت دراز کشیدن درس می‌خونین. در واقع، وضعیت بدنی مناسب باعث میشه که شما کم‌تر احساس خستگی کنین و بتونین زمان بیشتری درس بخونین.

خیلی از دانش‌آموزان این سوال رو توی ذهن‌شون دارن که چگونه درس بخونیم تا خسته نشیم؟ در واقع بهترین شیوه نشستن برای درس خوندن می‌تونه یک پاسخ درست برای این سوال باشه. زمانی که شما وضعیت بدنی مناسبی داشته باشین، می‌تونین سطح انرژی بالاتری رو تجربه کنین.

متاسفانه خیلی از دانش‌آموزان به حالت خوابیده درس می‌خونن و همین طرز قرار گرفتن باعث میشه که توی کم‌ترین زمان بعد از شروع درس خوندن احساس خستگی کنن.

راه‌های مقابله با خستگی موقع درس خوندن

تا کتاب دستمون می‌گیریم خوابمون میاد و احساس می‌کنیم اصلا درس رو یاد نمی‌گیریم؛ حتما شما هم این جمله رو زیاد شنیدین یا شاید این موضوع رو موقع درس خوندن زیاد تجربه کردین. خستگی موقع درس خوندن یکی از چالش‌های که اکثر دانش‌آموزان با اون روبه‌رو شدن و تمایل دارن راهکاری برای کنترل اون پیدا کنن.

برای جلوگیری از خستگی موقع درس خوندن بهتره که یک سری از نکات رو به صورت دقیق رعایت کنین و سعی کنین این اصول رو رعایت کنین.

راه‌های مقابله با خستگی موقع درس خوندن

از زمان استراحت غافل نشین

ساعت‌ها کتاب دست‌تون می‌گیرین و درس میخونین؛ ولی، حس می‌کنین مطالب رو کامل یاد نگرفتین؟! بهتره که دلیل این موضوع رو بدونین و سعی کنین راهکار حل این موضوع رو بلد باشین.

در نظر نگرفتن زمان استراحت اصلی‌ترین موضوعی که باعث میشه شما نتونین درست درس بخونین و مطالب رو یاد بگیرین. بهتره که زمانی رو به استراحت اختصاص بدین و بعد از هر ساعت درس خوندن پنج تا ده دقیقه از زمان‌تون رو صرف استراحت کنین.

انجام این کار باعث میشه که شما بتونین با انرژی بهتری دروس‌تون رو یاد بگیرین.

نور محیط مطالعه خود‌تون رو تنظیم کنین

درس خوندن توی محیط‌های تاریک باعث میشه که خستگی به شما غلبه کنه و شما نتونین با تمرکز درس بخونین و بعد از مدت کوتاهی احساس خستگی کنین. بهتره نور اتاق خود‌تون رو تنظیم کنین و سعی کنین چشم‌های خود‌تون رو کم‌تر خسته کنین.

دانش‌آموزانی که توی محیط‌های تاریک درس می‌خونن دائما برای اینکه بتونن زاویه دید بهتری داشته باشن مجبورن سر خود‌شون رو خم کنن و به سمت کتاب متمایل بشن. این موضوع باعث میشه که به مرور آسیب‌های زیادی به ستون فقرات خود وارد کنن.

بین مطالعه ورزش کنین

زمان زیادی درس می‌خونین و توی یک وضعیت یکسان هستین؟ بدون شک، این موضوع از جمله دلایلی که باعث میشه شما احساس خستگی کنین. ورزش کردن می‌تونه به شما کمک کنه که بدن‌تون در حالت بهتری قرار بگیره. ورزش کردن به شما حس نشاط میده. بهتره که بین مطالعه زمانی رو به نرمش کردن اختصاص بدین. با انجام این کار بدن شما در حالت بهتری قرار می‌گیره و شما احساس می‌کنین انرژی بیشتری دارین.

روش‌های افزایش ساعت مطالعه

مقابله با خستگی موقع درس خوندن یکی از راه‎‌هاییه که به افزایش ساعت مطالعه کمک می‌کنه؛ بدون شک، در کنار این موضوع عوامل دیگه‌ای هم در افزایش ساعت مطالعه دانش‌آموزان تاثیرگذاره. خیلی از دانش‌آموزان تمرکز کافی موقع درس خوندن ندارن و بعد از یک مدت کوتاهی از درس خوندن خسته میشن. بهترین راه برای حل این موضوع، توجه به یک سری نکات کلیدی است.

  • اولین نکته افزایش تدریجی ساعت مطالعه است؛
  • دومین نکته رعایت برنامه‌ریزی درسی منظم است؛
  • تلاش برای افزایش تمرکز سومین قانونیه که دانش‌آموزان باید موقع درس خوندن رعایت کنن.

جمع‌بندی بهترین شیوه نشستن برای درس خوندن

بهترین شیوه نشستن برای درس خوندن موضوعیه که ما توی این قسمت به صورت کامل بررسی کردیم؛ به طور کلی، رعایت بهترین شیوه نشستن برای درس خوندن باعث میشه که شما کم‌تر احساس خستگی کنین و بتونین زمان بیشتری رو به درس خوندن اختصاص بدین.

اکثر دانش‌آموزان زمان درس خوندن شرایط بدنی مناسبی ندارن و در وضعیت درستی درس نمی‌خونن. عدم توجه به این موضوع باعث میشه که افراد مشکلات زیادی رو در ادامه تجربه کنن. ما در این قسمت، روش‌های درست نشستن موقع درس خوندن رو بررسی کردیم.

بهترین حالت بدن موقع درس خوندن، حالتی که فرد به صورت عمودی روی صندلی میشینه و کمر و گردن خودش‌رو در حالت صاف قرار میده.

توجه به زمان استراحت و توجه به نور محیط مطالعه از جمله کارهایی که میتونین برای مقابله با خستگی انجام بدین.

ارتباط با مشاورین ما

اگه تو درس خوندن مشکل داری و دنبال یه برنامه ریزی خوب برای درس خوندنی، مشاورین ما بهترین راهکار رو برای تو دارن

برای دریافت یک جلسه مشاوره رایگان، شماره همراه خودتون رو وارد کنید

بلاگ پرش

پست‌های مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کیفیت مطالب چگونه بود؟
5/5
0
برای دریافت مشاوره شماره تماس خودتون رو وارد کنید

تمامی حقوق این سایت متعلق به " گروه آموزشی پرش " میباشد