جمع بندی کنکور

جمع‌بندی کنکور

به ایام کنکور نزدیک میشین؛ حداقل 20 کتاب درسی رو مطالعه کردین و تمام نکات مهم رو هم یادداشت کردین. بیش از 5 کتاب کمک آموزشی و چهارگزینه‌ای رو هم تموم کردین و حالا برای مرور و جمع‌بندی سراغ اولین صفحه کتاب درسی میرین و… صبر کنین! برنامه شما برای جمع‌بندی کنکور، مطالعه دوباره همه کتاب‌های درسیه؟ بهتره در شیوه مطالعاتی‌تون تجدید نظر کنین!

جمع‌بندی برای کنکور آخرین و مهم‌ترین مرحله برنامه‌ریزی است. حجم زیادی از اطلاعات در ذهن شما گنجانده شده و برای طبقه‌بندی اطلاعات به جمع‌بندی نیاز دارید. جمع‌بندی مانند مطالعه و برنامه‌ریزی به تکنیک‌های خاصی نیاز دارد و نمی‌توان به سادگی از کنار آن گذشت. این طبقه‌بندی اطلاعات باعث می‌شود تا به سوالات دفترچه کنکور ساده‌تر نگاه کنیم. در ادامه مقاله با بهترین تکنیک‌های جمع‌بندی کنکور آشنا می‌شوید؛ همان چیزی که به آن نیاز دارید!

عناوین مهمی که در این مقاله می‌خوانیم :

آخرین مرحله یادگیری و مطالعه برای داوطلبان کنکور، جمع‌بندیه. جمع‌بندی مطالب درسی توی ماه‌های پایانی به تثبیت مطالب در ذهن داوطلبان کمک می‌کنه؛ از این رو دانش‌آموزان برای موفقیت در آزمون سراسری باید به نکات طلایی برنامه‌ریزی کنکور رو در ماه‌های پایانی توجه کنن.

در این مقاله می‌خوایم در مورد آخرین و مهم‌ترین مرحله برای کنکور  صحبت کنیم. این مرحله که جمع‌بندی کنکوره شامل مدت زمانیه که داوطلبان باید کل دروسی که در طی سال‌ها مطالعه کردن رو جمع‌بندی کنن. این یه گام اساسی برای موفقیت در کنکوره که ما در ادامه به آموزش بهترین تکنیک‌های جمع‌بندی کنکور و روش‌های مطالعه در ماه‌های پایانی  می‌پردازیم.

دریافت مشاوره تحصیلی رایگان + برنامه درسی

توی درس خوندن مشکل داری و به دنبال یک برنامه درسی حرفه‌ای شخصی‌سازی شده هستی؟ مشاورین ما، بهترین راهکار رو برای تو دارن!

فرصت رو از دست نده و برای دریافت یک جلسه مشاوره رایگان، شماره تماست رو وارد کن!
dvsvsvsvsvd 1_(2)_(2) 1

بهترین تکنیک‌های جمع‌بندی کنکور

جمع‌بندی کنکور که در روزهای پایانی برنامه شما باید جای بگیره، زمانیه که شما به بررسی کوتاه و فشرده نکات کنکوری و رفع اشکال می‌پردازین. در این زمان، باید نقاط ضعف و نقاط قوت خودتون رو بررسی کنین و در زمان باقی مانده تمامی درس‌ها‌تون رو مرور کنین.

یکی از بهترین تکنیک‌های جمع‌بندی کنکور، اینه که ابتدا پس از مطالعه هر مبحث مرتبط با یه درس خاص، مفاهیم و مطالب مرتبط رو به طور خلاصه یادداشت کنین، سپس در فواصل زمانی مشخص، خلاصه‌برداری‌ها رو مطالعه کنین. در نهایت در دروان جمع‌بندی، مطالب خلاصه شده رو مورد مطالعه قرار بدین. این روش یکی از بهترین تکنیک‌های جمع‌بندی کنکوره؛ زیرا داوطلب اون قدر مطالب رو به خوبی مرور می‌کنه که مفاهیم در ذهنش تبیت میشن.

جمع بندی کنکور چیست؟

جمع‌بندی کنکور؛ اضطرار یا اختیار؟

به عنوان یک دانش‌آموز کنکوری بیش از 1000 ساعت از زمان خود را صرف مطالعه، کلاس‌های کنکور، برنامه‌ریزی درسی و تست‌زنی کردین. اما، بهتره بدونین که این حجم از مطالعه بدون جمع‌بندی و مرور هیچ بازدهی نداره. چه طور می‌تونیم فصل اول شیمی دهم رو پس از چند هفته وقفه، بدون مرور و جمع‌بندی یادآوری کرد؟!

پس جمع‌بندی کنکور برای شما دانش‌آموزان یه ضرورت محسوب میشه. هرچه قدر در این مسیر قوی‌تر عمل کنین، احتمال قبولی در کنکور بیشتره. به طور کلی، اختصاص ندادن زمانی به جمع‌بندی مباحث کنکوری، یکی از اشتباهات بزرگ دانش‌آموزان کنکوری محسوب میشه.

با توجه به اهمیت این موضوع، ما در این قسمت روش‌های جمع‌بندی کنکور رو به صورت دقیق بررسی می‌کنیم. برای آشنایی بیشتر، پیشنهاد می‌کنیم تا ادامه این مطلب همراه ما باشین.

روش جمع‌بندی رتبه‌های برتر کنکور

رتبه‌های برتر کنکور، روش‌های متعددی رو برای جمع‌بندی کنکور انتخاب می‌کنن. اما عموما روش جمع‌بندی رتبه‌های برتر کنکور به این صورته که دروس رو به صورت مبحثی و یا به صورت فصل‌ به‌ فصل مطالعه می‌کنن. رتبه‌های برتر بسیار تاکید دارن که مباحث باید به طور دقیق خونده بشه و تمامی مفاهیم لازم از اون‌ها استنباط بشه.

سپس یه خلاصه از مطلبی که مورد مطالعه قرار دادن، تهیه می‌کنن. این خلاصه‌نویسی باید تمامی مفاهیم مهم هر مبحث رو شامل بشه. بعد از همه این‌ها وقتی دوره جمع‌بندی کنکور فرا رسید، تنها خلاصه‌نویسی‌ها رو مرور می‌کنن. دقت کنین در مطالعه مباحث روی مواردی که در اون‌ها نقطه‌ ضعف دارین، بیشتر تمرکز کنین.

مزایای جمع‌بندی کنکور

جمع‌بندی کنکور یکی از ملزومات برای موفقیت در این آزمونه. عموما دانش‌آموزان در ماه‌های آخر و نزدیک به کنکور دچار استرس شده و ممکنه فکر کنن درس‌هایی که خوندن رو فراموش کردن. جمع‌بندی کنکور دارای مزایای بسیاری به شرح زیره:

یادآوری سریع مطالب درسی

یکی از مهم‌ترین مزایای جمع‌بندی برای کنکور یادآوری سریع نکات مهم درسیه؛ این موضوع سر جلسه کنکور بیشتر اهمیت پیدا می‌کنه. حتما برای شما هم پیش اومده که مراحل حل یه سوال را به طور کامل می‌دونین اما فرمول را به خاطر نمیارین! اینجاست که جمع‌بندی و مرور اهمیت خودش رو نشان میده. با استفاده از تکنیک‌های جمع‌بندی اصولی، سوالات راحت‌تر از چیزی که هستن به نظر میرسن. تحقیقات نشان داده افرادی که پیش از امتحان جمع‌بندی و مرور می‌کنن، 10% بیشتر از سایر افراد اطلاعات رو به یاد میارن.

انتقال از حافظه کوتاه مدت به حافظه بلندمدت

فقط حدود 100 میلیارد نورون (سلول عصبی) در مغز ما وجود داره که هرکدام با چندین سلول دیگه در ارتباط هستن! از اونجایی که هر عملی که از انجام میدیم از تماس بین نورون‌ها نشات می‌گیره، هرچه ارتباط بین اون‌ها بیشتر و قوی‌تر باشه، عملکرد بدن نیز بهتره.

با یه مثال قضیه رو شفاف می‌کنیم. فرمول  رو در نظر بگیرین. با یکبار مطالعه 100 نورون، با دوبار مطالعه 500 نورون، با سه بار مطالعه فرمول 1000 نورون و به همین ترتیب با هربار مرور نورون‌های بیشتری درگیر شده و در نهایت فرمول مورد نظر از حافظه کوتاه مدت به حافظه بلندمدت انتقال پیدا می‌کنه.

کاهش استرس با جمع‌بندی اصولی

نزدیک شدن به کنکور و ایام امتحانات استرس بسیار زیادی به همراه داره. این میزان از اضطراب با عدم مطالعه و مرور اصولی دو چندان میشه. در نتیجه تمرکز و بازده مغز شدیدا کاهش پیدا میکنه. جمع‌بندی برای کنکور سبب طبقه‌بندی اطلاعات در ذهن شده و به مرور استرس‌تون رو کم می‌کنه.

چه زمانی جمع بندی کنکور را شروع کنیم

بهترین زمان جمع‌بندی کنکور

تا اینجا درباره‌ اهمیت جمع‌بندی مطالب صحبت کردیم. سوالی که در ذهن خیلی از داوطلبان شکل می‌گیره زمان مرور مطالب تا کنکوره. باید در نظر بگیرین که زمان جمع‌بندی مطالب برای هر دانش‌آموزی متفاوته. بسیاری از دانش‌آموزان فکر می‌کنن جمع‌بندی کنکور در یک ماه، مناسب‌ترین گزینه است؛ اما این تصور آنقدرها هم درست نیست.

زمان جمع‌بندی کنکور، برای افراد مختلف متفاوت بوده و میانگین بین یک الی سه ماه است. این آخرین و مهم‌ترین قدمیه که می‌تونین به سمت هدف خودتون بردارین و از اهمیت این یک ماه هر چقدر هم که بگوییم کمه. پس تا می‌تونین در این یک ماه نکات کنکوری و درس‌های خودتون رو جمع‌بندی و مرور کنین.

به عبارتی داوطلبانی که زمان بیشتری رو در روز به درس خوندن اختصاص میدن در مقایسه با دانش‌‌آموزانی که زمان کم‌تری درس می‌خونن، مباحث درسی رو زودتر تمام می‌کنن و طبیعتا زودتر هم می‌تونن جمع‌بندی مطالب رو شروع کنن. پس در واقع نمی‌تونیم زمان دقیقی رو برای جمع‌بندی مطالب اعلام کرد؛ اما بهتره که دانش‌آموزان در اردیبهشت ماه شروع به تکرار و دوره مطالب کنن.

منابع مناسب جمع بندی کنکور

بهترین منابع جمع‌بندی کنکور برای داوطلبان

آخرین مرحله برای موفقیت دانش‌آموزان جمع‌بندیه. برای رسیدن به موفقیت باید آگاهانه اقدام و کتاب‌های جمع‌بندی کنکور رو هوشمندانه انتخاب کرد. یادتون باشه که دوران جمع‌بندی، زمان مطالعه کتاب‌های درسی مدرسه نیست. بهترین کار در این روز‌ها، استفاده از منابع آموزشی ترکیبیه. دقت کنین که استفاده از کتاب‌های جمع‌بندی کنکور مناسب، بسیار در نتیجه آزمون شما موثره. یکی از منابعی که می‌تونه در دوران جمع‌بندی به داوطلبان کنکوری کمک کنه بسته‌های جامع کنکور پرش است. شما با انتخاب بهترین منابع کنکور در این دوران طلایی، می‌تونین شانس خود‌تون رو برای ورود به این رقابت سرنوشت‌ساز بالا ببرین.

در این بسته‌ها منابع سه سال آخر متناسب با آخرین تغییرات کنکور تدریس میشه و دانش‌آموزان این امکان رو دارن به راحتی هر درسی رو با استفاده از این منابع جمع‌بندی کنن.

آموزش روش‌های جمع‌بندی کنکور

جمع‌بندی در ماه‌های پایانی توسط هر فرد ممکنه با روش فرد دیگر متفاوت باشه. در واقع هر شخصی با توجه به نقات قوت و ضعف خودش درباره این موضوع راه متفاوتی در پیش می‌گیره. جمع بندی برای کنکور یه روش اصولی داره که تیم آموزشی پرش به ترتیب شما را با اون آشنا می‌کنه:

بهترین روش های جمع بندی کنکور

خلاصه‌نویسی

حال که به روزهای پایانی نزدیک میشین اهمیت خلاصه‌نویسی رو درک می‌کنین. همین حالا سراغی از خلاصه‌ها گرفته و اون‌ها رو مطالعه کنین. خلاصه‌نویسی اصولی، مهم‌ترین موضوعات یک کتاب 100 صفحه‌ای رو تنها در 10 صفحه به شما نشان میده! این سبک مطالعه دو مزیت ویژه به همراه داره؛ اولین مزیت اینه که در زمان مطالعه صرفه‌جویی شده و دومین مورد به طبقه‌بندی اطلاعات در ذهن مربوط میشه. نگرانی به خود راه ندین و تمام خلاصه‌هایی که در تحلیل آزمون‌ها و مطالعه کتاب درسی نوشتین را دو مرتبه مرور کنین.

وقتی برای یادگیری نیست!

اشتباه برداشت نکنین، همیشه برای یادگیری زمانه، به قول معروف هر وقت ماهی رو از آب بگیری تازه است! اما وقتی تنها دو هفته یا کمتر به کنکور فرصت باقیه، یادگیری مطالب جدید به ویژه در دروس ریاضی و فیزیک ریسک زیادی داره. البته توانایی افراد با یکدیگر متفاوت بوده و نمی‌تونیم همه را با یه معیار سنجید، اما یادگیری مطلب جدید وقتی زمان کافی برای تمرین و جمع‌بندی ندارین یه اشتباه بزرگه. گول تبلیغات “قبولی پزشکی در یه ماه” رو نخورید!

شرکت در آزمون‌های آزمایشی و شبیه‌ساز کنکور

آزمون‌های شبیه‌ساز کنکور دقیقا می‌تونه شما رو در شرایط آزمون اصلی سراسری قرار بده و شرکت در این آزمون می‌تونه از بار استرس شما در جلسه اصلی کم کنه. این آزمون‌ها همانند کنکور درصد و تراز و رتبه شما رو نشان میدن و یکی از مهم‌ترین موارد در دوران جمع‌بندی هستن.

به طورکلی، دانش‌آموزان با شرکت در آزمون‌های آزمایشی می‌تونن با روش‌های تست‌زنی مانند تکنیک‌های تست‌زنی سریع آشنا بشن. به هر میزان که داوطلبان تکنیک‌های تست‌زنی رو بشناسن می‌توانند عملکرد بهتری در جلسه آزمون داشته باشن.

تحلیل آزمون؛ کلید طلایی جمع‌بندی کنکور

به شما قول می‌دهیم که اگه همه آزمون‌های خودتون رو به درستی تحلیل کنین، نکات رو یادداشت کرده و به تقویت نقاط قوت و ضعف بپردازین نیمی از مسیر موفقیت در کنکور رو طی کردین. اشتباهاتی که شما در آزمون‌های آزمایشی انجام میدین دقیقا همان اشتباهاتیه که ممکنه در جلسه کنکور تکرار بشن. بنابراین بررسی و تحلیل آزمون‌های آزمایشی دقیقا مثل بررسی آزمون سراسریه؛ با این تفاوت که شما کنکور رو زودتر از موعد می‌بینین!

بسته پرش رتبه با بررسی دقیق و کامل سوالات سه سال گذشته می‌تونه کمک بزرگی برای شما در تحلیل آزمون‌ باشه که کلید طلایی جمع‌بندی کنکوره. اما به‌طور کلی، تحلیل آزمون، به‌عنوان موثرترین روش جمع‌بندی کنکور، در سه مرحله است که در ادامه این مراحل رو بررسی می‌کنیم.

مراحل تحلیل آزمون

سوالاتی که اشتباه پاسخ دادین: مجددا سوال رو حل کنین. پس از حل تست به پاسخنامه مراجعه کرده و جواب خودتون رو با پاسخنامه مقایسه کنین. به چه دلیل اشتباه پاسخ دادین؟ دلیل و نکات مهم رو یادداشت کرده و به مبحث مورد نظر در کتاب مراجعه کنین. برای محکم‌کاری بهتره چند تست از همان مبحث حل کنین.

سوالاتی که درست پاسخ دادین: همه گزینه‌ها رو بررسی کرده، راه‌حل خودتون رو با پاسخ‌نامه مقایسه کرده و نکات مهم رو یادداشت کنین.

سوالاتی که پاسخ نداده‌اید: بدون زمان سعی کنید تا پاسخ سوال را بیابید. اگر باز هم نتوانستید، جواب پاسخنامه را به دقت بررسی کرده در نهایت هم چند تست از مبحث مورد نظر حل کنید.

درصد گرفتن

درصدگیری از مواردیه که نقش مهمی در شناخت شما از خودتون داره. پس از هر آزمون شبیه ساز شما به راحتی می‌تونین درصد و تراز خودتون رو محاسبه کنین. درصدگیری باعث میشه شما عملکرد خودتون رو در هر درس بشناسین و به نقاط ضعف و نقاط قوت خودتون در هر درس پی ببرین.پس از این کار شما متوجه میشین که توی کدام مباحث به تمرین و مطالعه بیشتری نیاز دارین.

پرداختن به نقاط ضعف

در این مرحله شما باید به سراغ سوالاتی برین که پاسخ اون‌ها رو اشتباه دادین. لازمه که متن سوال و تک تک گزینه ها رو تحلیل کنین و مباحث مربوط به اون‌ها رو بخونین که به پاسخ درست برسید و به اشتباه خودتون به طور اصولی پی ببرین. پس از آن یادتون باشه که نکات مربوط به اون سوال رو یادداشت کنین.

تسلط بیشتر بر نقاط قوت

سوالاتی که در آزمون‌های آزمایشی جواب اون‌ها رو درست میدین نقاط قوت شما هستن. این سوالات رو به دقت بررسی کنین و مربوط به هر مبحث که بود، اون مبحث رو دقیق مطالعه کنین و نکات مهمش رو یادداشت کنین.

شناسایی نقاط قوت

بررسی سوالات مهم در جمع‌بندی کنکور

برخی سوالات هستن که به دلیل اهمیت بالایی که دارن هر ساله با طراحی‌های متفاوت در بین سوالات کنکور دیده میشن. از دیگه مواردی که مهمه پیدا کردن این سوالات در آزمون‌های سال‌های گذشته و تحلیل اون‌هاست.

بررسی تست‌های بدون جواب

دسته سوم سوالات همانطور که در بالا گفتیم اون‌هایی هستن که تونستن بخشی از اطلاعات شما رو زیر سوال ببرن. این نشان میده که شما در این مباحث به مطالعه بیشتری احتیاج دارین و بیشتر باید روی اون تمرکز کنین.

مرور و بررسی خلاصه‌نویسی‌ها

مرور خلاصه‌نویسی‌هایی که در طول این یک ماه انجام دادین یکی از مهم‌ترین کارهاییه که در چند روز پایانی و باقی‌مانده به روز آزمون اصلی باید انجام بدین. نگرانی به خود راه ندین و تمام خلاصه‌های خود را که در تحلیل تست‌های آزمون‌ها و یک ماه گذشته انجام دادین دو مرتبه مرور کنین.

بررسی کنکور سال‌های گذشته

یکی از بهترین روش‌ها برای آشنایی با شرایط آزمون و سبک طراحی سوالات، مراجعه به کنکور سال‌های گذشته است. سعی کنین محیط رو شبیه‌سازی کنین، لباس مدرسه پوشیده و پشت میز بنشینین، دقیقا مانند جلسه کنکور! تمام سوالات رو در زمان خود حل کنین و پس از پایان سوالات، تحلیل آزمون رو انجام بدین. نکات حاصل از آزمون رو بررسی کرده و به تقویت نقاط قوت و ضعف خود بپردازین.

از کتاب درسی غافل نشوید

مطالعه صفر تا صد کتاب‌های درسی برای جمع‌بندی روش چندان مناسبی نیست، اما در برخی از دروس مانند دین و زندگی و ادبیات، نگاه کلی به کتاب می‌تونه تاثیر گذار باشه. به کلمات و تعاریف مهم توجه کرده و تصاویر را به دقت بررسی کنین. برای دروسی مانند ریاضی و فیزیک نیز دوره فرمول‌ها واجبه. همچنین مطالعه فلش کارت‌های آموزشی در هر نقطه، و در هر زمان و مکانی قابل اجرا هستن و سرعت درس خواندن شما را افزایش میدن.

مدیریت زمان برای تست‌زنی

زمان در جلسه کنکور برای دانش‌آموزان بسیار مهمه. مدیریت زمان از جمله کار‌هایه که داوطلبان در جلسه آزمون باید اون رو انجام بدن؛ در واقع برای رسیدن به موفقیت در کنکور فقط مطالعه و یادگیری مطالب کافی نیست! بلکه داشتن مدیریت زمان بهترین راه برای موفقیت در کنکوره.

داوطلبان بهتره با تست‌های زمان‌دار به صورت دقیق آشنا بشن زیرا در جلسه آزمون افزایش سرعت تست‌زنی می‌تونه عامل موفقیت‌شون باشه. دوران جمع‌بندی بهترین زمان برای رسیدن به این مهارته؛ به همین دلیل توصیه می‌کنیم که دانش‌آموزان در این دوران تمرکز زیادی برای مدیریت زمان تست‌زنی داشته باشن.

مهم‌ترین اهداف جمع‌بندی

درباره اهمیت این دوران جمع‌بندی به صورت کامل صحبت کردیم. بدون شک همه دانش‌آموزانی که علاقه‌مند یادگیری و موفقیت در کنکور هستن از هدف‌های جمع‌بندی مطالب درسی در این دوران به صورت کامل مطلع هستن. ما در اینجا به بررسی مهم‌ترین اهداف جمع‌بندی می‌پردازیم.

  • طبقه‌بندی تمام مطالب درسی؛
  • برطرف کردن اشکالات؛
  • مرور مجدد مطالب مهم و کلیدی؛
  • تسلط بیشتر در آزمون سراسری.

جمع‌بندی دروس محاسباتی

همه داوطلبان از تغییرات کنکور سراسری امسال و حذف دروس عمومی مطلع هستن؛ و شاید سوالی که در ذهن اکثر دانش‌آموزان شکل بگیره روش‌های جمع‌بندی دروس تخصصی محاسباتی مانند ریاضی و فیزیکه. به طور کلی همینطور که روش مطالعه دروس محاسباتی از دروس حفظی کاملا جداست؛ دانش‌‌آموزان در جمع‌بندی این دروس نیز باید به نکات متفاوت‌تری توجه کنن. در اینجا به بررسی سه نکته مهم جمع‌بندی این دروس می‌پردازیم.

  1. خوندن فرمول‌های مادر توی روز‌های جمع‌بندی؛
  2. بررسی خلاصه‌نویسی‌های نموداری؛
  3. تثبیت مطالب هر فصل به صورت کامل.

جمع‌بندی دروس حفظی

دانش‌آموزان برای جمع‌بندی مطالب حفظی در روز‌های باقی‌مانده تا کنکور باید از روش‌های اصولی استفاده کنن. در اینجا این نکات مهم و کلیدی رو بررسی می‌کنیم.

  1. مطالعه قسمت‌های مهم و هایلایت شده در هر درس؛
  2. لغات مهم رو مجدد بررسی کنین؛
  3. سعی کنید با میدان دید بیشتری مباحث رو مطالعه کنین.

نکات طلایی جمع‌بندی کنکور

روش‌های جمع‌بندی کنکور موضوع پر اهمیتیه که هر کنکوری باید با اون آشنا باشه. اکثر داوطلبان از اهمیت جمع‌بندی در کنکور مطلع هستن؛ اما در دوران کنکور خیلی از داوطلبان به این موضوع عمل نمی‌کنن و از انجام این کار غافل میشن. در واقع جمع‌بندی باعث چیدمان درست اطلاعات در ذهن داوطلبان میشه؛ و این طبقه‌بندی مطالب باعث یادگیری بهتر دروس میشه.

خیلی از دانش‌آموزان در ابتدا، زمان زیادی رو به مطالعه اختصاص میدن اما در ماه‌های پایانی برنامه‌ریزی درسی مناسبی برای درس‌خوندن ندارن. اگه شما نیز داوطلب کنکور هستین! وقت اون رسیده که در دوران طلایی مانده تا کنکور با اصول و روش‌های جمع‌بندی بیشتر آشنا بشین.

بدیهیه ماه‌های پایانی درس خوندن برای کنکور که داوطلبان روز به روز به آزمون نزدیک‌تر میشن، روزهای پراسترس و البته سرنوشت‌سازیه. در این روز‌ها توجه به یه سری نکات مهم برای جمع‌بندی کنکور می‌تونه کمک بسیار بزرگی برای داوطلبان باشه؛

از این رو تصمیم گرفتیم در ادامه به نکات طلایی جمع‌بندی کنکور اشاره کنیم. البته توجه کنین که استفاده از مشاوره آنلاین و استفاده از منابع و بسته‌های کنکوری جامع و کامل با صرف زمان و هزینه کم می‌تونه به شما در دوران جمع‌بندی کنکور بسیار کمک کنه. اما بیایید نکات طلایی جمع‌بندی کنکور را با هم در ادامه مرور کنیم:

  • در ماه پایانی کنکور، یعنی خرداد ماه، به تست‌ سوالات کنکور سال‌های قبل بپردازین. توصیه می‌کنیم برای آن‌که نتیجه بهتری برای جمع‌بندی کنکور بگیرین، ابتدا در نیمروز اول هفته با شبیه‌سازی شرایط کنکور، به یکی از کنکورهای سال قبل پاسخ بدین. سپس در روزهای آتی در هر روز دو درس رو مورد بررسی و تحلیل قرار بدین؛
  • بعد از تحلیل و بررسی تست‌هایی که زدین، نکات کنکوری رو یادداشت کنین؛
  • در روزهای آخر تمامی نکات تحلیل و بررسی تست‌ها رو مرور کنین؛
  • سعی کنین در هفته قبل از کنکور به خوندن مطالب جدید نپردازین. در این هفته از جمع‌بندی کنکور سعی کنین به تثبیت مطالبی که در گذشته خوندین بپردازین؛
  • در ماه آخر برای مرور دروس، تنها به خوندن خلاصه‌نویسی‌های خودتون بپردازین؛
  • در دوره جمع‌بندی کنکور و حین مطالعه خلاصه‌هایی که از قبل تهیه کردین، حتما دقت کنین فرمول‌ها و موارد مهم رو حفظ نکنین. بهتره تمام موارد رو به صورت مفهومی و عمیق بخونین؛
  • روز قبل از کنکور به هیچ عنوان درس نخونین، این توصیه رو جدی بگیرین.

جمع‌بندی برای بهترین تکنیک‌های جمع بندی کنکور!

در این مقاله با مزایای دوره و جمع‌بندی و ضرورت اون برای دانش‌آموزان کنکوری آشنا شدیم. همچنین مهم‌ترین و بهترین تکنیک‌های جمع‌بندی کنکور مانند تحلیل آزمون و خلاصه نویسی رو بررسی کردیم. به یاد داشته باشین که اجرای همه این موارد در کنار هم سبب پرش شگفت‌انگیز درصد و تراز شما در آزمون‌های آزمایشی و کنکور میشه. البته روش‌های بیشتری وجود داره که قطعا مشاورین کنکور تسلط بیشتری روی اون‌ها دارن. اگه در مورد تکنیک‌های مرور و جمع‌بندی به راهنمایی نیاز دارین، همین حالا از طریق باکس زیر با مشاورین ما در تماس باشین.

با جمع‌بندی می‌توان تا 70 درصد اطلاعات را در حافظه تثبیت کرد.

جمع‌بندی برای تمامی دروس لازم است.

دروس عمومی به دلیل حذف شدن از آزمون سراسری احتیاج به جمع‌بندی برای کنکور ندارند.

زمان محدود است و فقط باید درس‌هایی که خوانده اید را مرور کنید و بعد برای دروس نخوانده برنامه‌ریزی کنید.

با توجه به محدود بودن زمان نیاز به برنامه‌ریزی همیشه احساس می‌‍‌شود.

ارتباط با مشاورین ما

اگه تو درس خوندن مشکل داری و دنبال یه برنامه ریزی خوب برای درس خوندنی، مشاورین ما بهترین راهکار رو برای تو دارن

برای دریافت یک جلسه مشاوره رایگان، شماره همراه خودتون رو وارد کنید

بلاگ پرش

پست‌های مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کیفیت مطالب چگونه بود؟
5/5
0
برای دریافت مشاوره شماره تماس خودتون رو وارد کنید

تمامی حقوق این سایت متعلق به " گروه آموزشی پرش " میباشد