تغذیه سالم برای افزایش بازدهی دانش‌آموزان

تغذیه سالم برای افزایش بازدهی دانش‌آموزان چیست؟

حتما شنیدین که میگن عقل سالم توی بدن سالمه؛ منظور از این سخن اون نیست که افراد با محدودیت‌های جسمی، حتما درگیر بیماری‌های روحی، قدرت یادگیری پایین و… هستن. منظور اینه که افراد دارای بدن و عقل سلیم باید قدر این نعمت‌ها رو دونسته و بدن خودشون رو همچنان سلامت نگه داشته تا به رشد عملکردهای ذهنی‌ و تقویت مهارت‌ها و فرآیندهای عقلی خودشون کمک کنن.

اطلاع از تغذیه سالم برای افزایش بازدهی دانش‌آموزان و استفاده از خوراکی‌های مقوی کمک می‌کنه که شما به سلامت جسم رسیده و در نتیجه، فرآیندهای ذهنی‌تون تقویت بشه.

تغذیه سالم تاثیر زیادی روی سلامت جسم و همچنین روان افراد داره. دانش‌آموزان در برهه حساسی از زندگی بسر می‌برن و تغذیه اون‌ها به خاطر تاثیر روی عملکرد ذهن‌شون و بازدهی که در زمان تحصیل دارن، اهمیت ویژه‌ای داره. مصرف نان‌های سبوس‌دار، انواع میوه‌ها و سبزیجات، مغزهایی مثل گردو، بادام و… می‌تونه تاثیر خوبی روی حافظه، تمرکز و بازدهی‌شون داشته باشه.

عناوین مهمی که در این مقاله می‌خوانیم :

تغذیه سالم برای افزایش بازدهی دانش‌آموزان

تغذیه سالم برای افزایش بازدهی دانش‌آموزان شامل موارد متعددی میشه. فقط مصرف خوراکی‌های مفید نمی‌تونه باعث تقویت ذهن شما بشه اما قطعا بی تاثیر هم نیست. در ادامه انواع غذاها و خوراکی‌های سالم رو معرفی می‌کنیم ولی لازمه توجه داشته باشین که در کنار مصرف این مواد، فعالیت بدنی، خواب مناسب، ساعت مطالعه خوب و… در بهبود عملکرد ذهن شما نقش دارن.

سعی کنین موارد زیر رو به خصوص توی ایام امتحانات، جدی بگیرین. تغذیه دانش‌آموزان در ایام امتحانات، می‌تونه تاثیر زیادی در نتیجه و موفقیت اون‌ها داشته باشه.

تغذیه سالم برای دانش‌آموزان

نان‌های سبوس‌دار

به بیان ساده، مغز با جذب گلوکز بهتر عمل می‌کنه و غلاتی مثل گندم، جو و…، منبع کربوهیدرات سالم بوده و بعد از هضم و تبدیل به گلوکز توی بدن، عملکرد مغز انسان رو بهبود می‌بخشن. مواد معدنی، فیبری و ویتامین‌های موجود توی نان‌های سبوس‌دار به تقویت حافظه دانش‌آموز کمک کرده و بازدهی ذهن اون رو افزایش میدن.

دریافت مشاوره تحصیلی رایگان + برنامه درسی

توی درس خوندن مشکل داری و به دنبال یک برنامه درسی حرفه‌ای شخصی‌سازی شده هستی؟ مشاورین ما، بهترین راهکار رو برای تو دارن!

فرصت رو از دست نده و برای دریافت یک جلسه مشاوره رایگان، شماره تماست رو وارد کن!
dvsvsvsvsvd 1_(2)_(2) 1

ماهی و بازدهی ذهن دانش‌آموزان

مصرف ماهی‌های چرب که دارای اسید چرب امگا 3 هستن، به ترمیم سلول‌های مغزی، تقویت حافظه دانش‌آموزان و افزایش بازدهی ذهنی اون‌ها کمک زیادی می‌کنه. توصیه میشه که حدود دو بار در هفته، ماهی‌هایی مثل قزل‌آلا، شاه‌ ماهی، تن و… رو مصرف کنین تا نتیجه اون روی عملکرد ذهن رو مشاهده کنین.

آجیل، تغذیه‌ای سالم برای افزایش بازدهی ذهن

آجیل‌ها سرشار از آنتی اکسیدان و ویتامین‌های متنوع بوده و نقش مهمی توی سلامت مغز انسان دارن. تلاش کنین تا به صورت روزانه از آجیل‌ها و دانه‌هایی مثل گردو، بادام، تخمه کدو و… استفاده کنین. بدیهیه که نباید توی مصرف این خوراکی‌های چرب زیاده‌روی کنین. در ادامه به طور دقیق‌تر به ویژگی این خوراکی‌های خوشمزه پرداختیم.

آجیل، تغذیه‌ای سالم برای افزایش بازدهی ذهن

گردو و بازدهی ذهن

گردو شبیه به مغز و تقویت کننده اونه! این مغز خوش طعم با اسید چرب امگا 3، انواع ویتامین و…، عملکرد ذهن شما رو بهبود بخشیده و از زوال عقل جلوگیری می‌کنه. یکی از خواص مهم گردو افزایش فعالیت‌های مغزی به خصوص توی دانش‌آموزانه.

بادام درختی و حافظه

بادام درختی بالاترین میزان ویتامین E رو توی آجیل‌ها به خودش اختصاص داده و به همین سبب در بهبود عملکرد مغز انسان خیلی موثره. توجه داشته باشین که در صورت وجود هرگونه مشکل برای مصرف خام این خوراکی می‌تونین اون رو با شیر بادام جایگزین کنین.

فندق و بازدهی ذهن

فندق سرشار از کلسیم، منیزیم، فسفر و… بوده و در بهبود عملکرد مغز انسان خیلی موثره. اون دسته از افراد که قصد تقویت تمرکز خودشون رو دارن می‌تونن مصرف فندق رو توی برنامه غذایی روزانه خودشون قرار بدن. پس یک تغذیه سالم برای افزایش بازدهی دانش‌آموزان می‌تونه فندق باشه.

بقیه آجیل‌ها

توجه داشته باشین، فقط موارد بالا نیستن که باعث تقویت حافظه و بهبود عملکرد مغز شما میشن. مصرف بادام هندی، تخمه آفتابگردان، بادام زمینی و… به بازدهی ذهن افراد به خصوص توی دوران کودکی کمک کرده و باعث میشه که دانش‌آموزان با تمرکز و انگیزه بیشتری مطالعه کرده و از تلاش خودشون نتیجه بگیرن.

میوه‌ها و سبزیجات

میوه‌ها و سبزیجات به دلیل داشتن فیبر، انواع ویتامین و…، خیلی برای تقویت ذهن و افزایش بازدهی افراد مناسبن و در دسته تغذیه سالم برای افزایش بازدهی دانش‌آموزان قرار می‌گیرن. در ادامه اون دسته از میوه‌ها و سبزیجاتی رو که تاثیر بسزایی روی عملکرد مغز افراد دارن، بررسی می‌کنیم. با ما همراه باشین.

  • همانطور که می‌دونین، پرتقال سرشار از ویتامین C بوده و با تقویت حافظه، از زوال عقل جلوگیری می‌کنه.
  • هویج مواد مغذی زیادی داره و می‌تونه حافظه انسان رو توی طولانی مدت تقویت کنه.
  • موز به دلیل داشتن میزان پتاسیم بالا و اکسیژن‌رسانی به مغز، نقش مهمی توی بهبود عملکرد این عضو داره.
  • خرما یکی از منابع قند طبیعی بوده و مغز به اون نیازمند است؛ مصرف خرما با گردو تا حد زیادی روی تقویت حافظه و تمرکزتون تاثیرگذاره.
  • بلوبری و میوه‌های دیگه و سبزیجات با رنگ تیره، سرشار از آنتی اکسیدان بوده و به تقویت حافظه و بهبود عملکرد مغز کمک شایانی می‌کنن.
  • کلم بروکلی سرشار از آنتی اکسیدان و انواع ویتامین بوده، در نتیجه دانش‌آموزان با مصرف اون عملکرد بهتری داشته و تلاششون بازدهی بیشتری داره.
  • سبزیجات برگداری مثل کلم پیچ، حاوی گلوکز، آنتی اکسیدان‌های مهم، ویتامین و… بوده و روی عملکرد مغز انسان خیلی تاثیرگذاره.

[105914086]

جمع‌بندی تغذیه سالم برای افزایش بازدهی دانش‌آموزان

توی این مقاله، انواع تغذیه سالم برای افزایش بازدهی دانش‌آموزان رو بررسی کردیم. به جز خوراکی‌های بالا، انواع توت، کرفس، فلفل دلمه، آووکادو و… جزو بهترین تغذیه‌ها برای تقویت حافظه به شمار میرن. خیلی از دانش‌آموزان از قهوه برای غلبه بر خواب‌آلودگی، افزایش تمرکز، هوشیاری و… استفاده می‌کنن؛ کافئین برای این موضوع خوبه اما مصرف زیاد اون ممکنه نتایج بدی روی عملکرد مغز شما داشته باشه! پس میانه‌روی رو فراموش نکنین.

دانش‌آموزان برای این منظور می‌تونن از نان‌های سبوس‌دار، انواع مغزها، میوه‌هایی مثل موز، پرتقال و… استفاده کنن. در این مقاله خیلی از خوراکی‌های مفید برای عملکرد مغز انسان خصوصا در کودکی رو بررسی کردیم.

بله، گردو به دلیل داشتن امگا 3، انواع ویتامین و…، می‌تونه تاثیر زیادی روی رشد عملکرد ذهن داشته باشه.

ماهی‌هایی که دارای اسید چرب امگا 3 هستن، می‌تونن تاثیر خوبی بر عملکرد مغز انسان و بازدهی بیشتر دانش‌آموزان داشته باشن. قزل‌آلا، تن، شاه‌ماهی و… از جمله این ماهی‌ها هستن.

مصرف انواع سبزیجات برگدار که گلوکز، انواع آنتی اکسیدان و… دارن، می‌تونه به رشد عملکرد ذهن انسان کمک کنه.

ارتباط با مشاورین ما

اگه تو درس خوندن مشکل داری و دنبال یه برنامه ریزی خوب برای درس خوندنی، مشاورین ما بهترین راهکار رو برای تو دارن

برای دریافت یک جلسه مشاوره رایگان، شماره همراه خودتون رو وارد کنید

بلاگ پرش

پست‌های مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کیفیت مطالب چگونه بود؟
5/5
0
برای دریافت مشاوره شماره تماس خودتون رو وارد کنید

تمامی حقوق این سایت متعلق به " گروه آموزشی پرش " میباشد